روحانی در دیدار وزیر امور خارجه اسپانیا:

ثبات برجام تسهیل کننده گسترش روابط اتحادیه اروپا با ایران است

رئیس جمهور با بیان اینکه ثبات و اجرای کامل برجام تسهیل کننده گسترش روابط اتحادیه اروپا با ایران است، گفت: همه باید نسبت به برقراری امنیت بلندمدت در منطقه احساس وظیفه کنند.
کد خبر: ۲۸۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ - 21February 2018

استحکام برجام تسهیل کننده گسترش روابط اتحادیه اروپا با ایران استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز (چهارشنبه 2 اسفندماه) در دیدار «آلفونسوداستیس» وزیر امور خارجه اسپانیا، با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه ایران و اسپانیا اظهار داشت: توسعه مناسبات و همکاری‌های تهران - مادرید به نفع 2 ملت خواهد بود.

روحانی گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی در 2 کشور وجود دارد که باید از آنها در راستای گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فی‌مابین به بهترین شکل استفاده و بهره‌برداری کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز فرصت‌های متعدد و ممتاز سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی، مواد معدنی، فولاد، محیط زیست و صرفه جویی در انرژی در ایران وجود دارد که سرمایه‌گذاران اسپانیایی هم می‌توانند از این موقعیت استفاده کرده و در این پروژه‌ها حضور داشته باشند.

روحانی همچنین به ضرورت توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فناوری و گسترش همکاری‌ها در زمینه بیو و نانو تکنولوژی میان ایران و اسپانیا تاکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه پس از توافق هسته‌ای فرصت‌های خوبی برای توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران فراهم شده است، گفت: گسترش روابط بانکی ایران و اسپانیا می‌تواند زمینه‌ساز و پایه خوبی برای افزایش بیش از پیش همکاری‌ها و روابط تجاری و اقصادی 2 کشور باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه استحکام و اجرای کامل برجام به نفع منطقه و جهان بوده و تسهیل کننده گسترش روابط و همکاری‌های اتحادیه اروپا با ایران است، خاطرنشان کرد: این توافق حاصل سال‌ها تلاش و ماه‌ها مذاکره میان ایران و اروپا است و باید همه طرف‌ها نسبت به تعهداتشان در آن پایبند بوده و به آنها عمل کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پس از امضا و اجرای توافق هیچ دلیلی برای چانه‌زنی مجدد و مذاکره وجود ندارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که طرف مقابل به تعهدات خود در برجام عمل کند، نسبت به آن پایبند خواهد بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها