محمدیان در همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس:

دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم از سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش با بیان اینکه در بازگو کردن وقایع جنگ تحمیلی به نسل جوان و به ویژه دانش آموزان کوتاهی شده است، گفت: دفاع مقدس ما گنجینه ای ارزشمند از سبک زندگی ایرانی اسلامی است که باید عمق آن را شکافت و به نسل های بعدی شناساند.
کد خبر: ۲۸۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ - 25February 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام محی الدین بهرام محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش در همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش که صبح امروز (یکشنبه 6 اسفندماه) در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس سند هویت و تاریخ اصیل کشورمان است، اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی در واقع گنجینه ای عظیم و ارزشمند از آموزه های دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی است که ما در انتقال مفاهیم آن به نسل امروز به خوبی عمل نکرده ایم و آنچه که تا کنون از آن دوران صحبت کردیم صرفا وصف حال این گنجینه است.

وی ادامه داد: باید باطن این گنجینه شکافته شود و عمق مجاهدت ها، ایثارگری ها، ازخودگذشتگی ها و فداکاری های رزمندگان به نسل امروز و نسل های آینده انتقال داده شود.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به نقش و جایگاه تاثیرگذار وزارت آموزش و پرورش در انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانش آموزان تصریح کرد: نباید دستاوردهای دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، باید چهره های شاخص از گنجینه دوران دفاع مقدس مانند شهیدان باکری، همت، خرازی و هزاران شهید دیگر را برای نسل جوان تفهیم کرد، انس گرفتن دانش آموزان با شهید حسین فهمیده در کتب درسی نشان دهنده این است که آنان مشتاق و علاقه مند به دانستن وقایع دوران دفاع مقدس هستند، نباید در این مسیر غفلت کنیم.

وی گفت: در این راه معرفی شهیدان به دانش آموزان علاوه بر محبتی که میان این قشر جوان به رزمندگان دوران دفاع مقدس حاصل می شود، باعث تفکر دانش آموزان هم می شود؛ چراکه برای آنان سوال مطرح می شود که اگر در زمان جنگ تحمیلی بودند آیا آن ایثارگری های رزمندگان را انجام می دادند؟ همین همزاد پنداری والاترین درس خودشناسی برای دانش آموزان است. لذا آنان می توانند گذشته خود را بهتر بشناسند و قدم در مسیری خواهند گذاشت که رزمندگان و شهدای ما گذاشتند، این راه، راه سعادت است.

محمدیان با اشاره به منتشر شدن تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی در کتاب های درسی سطح آموزش و یادگیری دانش آموزان را رو به رشد و ارتقا دانست و گفت: وقتی دانش آموزان در کتاب های درسی نام و نشانه ای از شهیدان ببینند میان خود به گفت‌وگو و تبادل نظر می پردازند که این موضوع باعث می شود به دنبال سایر حقایق و وقایع به وقوع پیوسته در آن دوران بروند، وقتی نسل جوان به دنبال تاریخ دفاع مقدس برود دیگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کم رنگ نمی شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار