معرفی کتاب؛

«نبرد سه کانیان»

کد خبر: ۲۸۰۹۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ - 26February 2018

«نبرد سه کانیان»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «نبرد سه کانیان» عنوان کتابی از «امیر رجبی» است که طی آن خاطرات «یونس غفاری» را روایت می‌کند.

این کتاب شرح هشت سال از جنگ تحمیلی است که بخش عمده‌ای از آن به مناطق عملیاتی غرب کشور می‌پردازد و رشادت و جانبازی رزمندگان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران را در دفاع از ناموس و کیان کشور به تصویر می‌کشد.

قسمتی از متن کتاب:

«به ای ترتیب، جنگ به پایان رسید و در باغ شهادت بسته شد و دوران خدمتم سپری گشت و من همچنان زنده ماندم، تا امروز روایتگر حماسه‌ی آنهایی باشم که روزگاری قهرمانانه در راه دفاع از کشور خویش جنگیدند و بسیاری از آنها مظلومانه در خون خویش غلطیدند و عاشقانه به شهادت رسیدند.

وقتی خاطرات  گذشته را مرور می‌کنم و به همرزمان و دوستان شهیدم فکر می‌کنم که در طول جنگ، در کنار یکدیگر با دشمن متجاوز جنگیدیم، در حالی که آنها با به توفیق شهادت دست یافتند و من از این توفیق محروم ماندم؛ با خودم که چرا من مثل آنها شهید نشدم؟ با وجود آنکه در همه‌ی عملیات‌ها و در سخت‌ترین شرایط جنگ در کنارشان بودم گاهی تا یک قدمی شهادت هم پیش رفتم، اما چرا به شهادت نرسیدم و از این توفیق محروم ماندم؟

سرانجام جوابی که برای این سوال پیدا می‌کنم این است که چون من مثل آنها انسان خداگونه‌ای نبودم و نتوانسته بودم آنچنان که باید و شاید، بر هوا و  هوس‌های دنیوی چیره بشوم و خودم را از شر تعلقات زمینی رها سازم و مانند پروانه از همه‌ی هستی خودم بگذرم و در آتش عشق پاک و لایزال الهی بسوزم و آسمانی شوم.»

«نبرد سه کانیان،خاطرات سرهنگ یونس غفاری» در 279 صفحه مصور به قلم «امیر رجبی» تدوین و توسط انتشارات «ساوالان ایگیدلری» در 2000 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
بابک معترض
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
سلام
چگونه میشود کتاب را تهیه و خریداری کرد؟
فرامرز
|
United Kingdom
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
0
کتاب رو چطور بخرم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار