فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اعزام 8 هزار دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری به اردوهای راهیان نور

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری از اعزام 8 هزار دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری به اردوهای راهیان نور از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۲۸۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ - 27February 2018

اعزام 8000 دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری به اردوهای راهیان نوربه گزارش دفاع پرس از شهرکرد، سردار «علی‌محمد اکبری» فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در نشست هماهنگی اردوهای راهیان نور استان با اشاره به ضرورت توجه به اردوهای راهیان نور به خصوص نسل جوان، اظهار داشت: لازم است به منظور زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ارزش‌های دینی و انقلابی، تمامی مسئولان برای برپایی اردوهای راهیان نور تلاش کنند.

وی ترویج از خود گذشتگی‌ها و رشادت‌های رزمندگان، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ترویج آن در میان جوانان، تبیین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، ترویج روحیه استکبارستیزی و مرور اقدامات مردم در هشت سال دفاع مقدس را اهمیت و ضرورت اردوهای راهیان نور عنوان کرد.

اکبری گفت: رزمندگان استان در تمام عملیات از جمله عملیات محرم تا والفجر 10 حضور داشتند و در هر مکانی که بر سلسله مراتب نظامی تاکید می‌شد حضور فعالی داشتند.

وی با اشاره به اینکه امسال اعزام دانشجویان استان به اردوهای راهیان نور 1200 نفر پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: تاکنون 310 نفر از دانشجویان استان به این مناطق اعزام شده‌اند که امیدواریم بتوان تا پایان سال و ایام تعطیلات این تعداد اعزام محقق شود.

اکبری پیش‌بینی اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی را 9 هزار نفر دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 8 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در قالب 161 اتوبوس به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند. همچنین تاکنون یک هزار و 815 نفر در قالب کاروان‌های عمومی راهیان نور به منطق عملیاتی اعزام شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به حدود 3 هزار و 500 نفر برسد.

این مسئول با اشاره به اردوگاه شهید مسعودیان در اهواز و اردوگاه شهید باکری در خرمشهر به منظور اسکان افراد اعزامی به مناطق عملیاتی، تصریح کرد: هر کدام از اردوگاه‌ها دارای ظرفیت 400 نفری هستند که پیگیری واگذاری دائم اردوگاه شهید مسعودیان به استان و احداث سالن دیگر برای اردوهای راهیان نور و ایام محرم و اربعین در حال انجام است.

وی عدم تخصیص اعتبارات به سپاه برای هزینه‌ اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: در مصوبات گذشته مقرر شد برای برنامه شمس‌الشموس 92 میلیون تومان و 300 میلیون تومان اعتبار برای احداث آشپزخانه اردوگاه شهید باکری اختصاص یابد که تاکنون محقق نشده است.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال اجرای جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور» به میزبانی چهارمحال و بختیاری است، تاکید کرد: این جشنواره به منظور معرفی استان 23 اسفندماه در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار خواهد شد که به دلیل زیاد بودن تعداد شرکت‌کنندگان، لازم است کمک‌های مالی به سپاه صورت گیرد، همچنین علاوه بر حضور مسئولان استانی، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که افراد اعزامی به اردوهای راهیان نور بتوانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی اعزام گروه مستند ساز و خبرنگار، تهیه بسته فرهنگی و توزیع میان شرکت‌کنندگان در جشنواره، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات محلی و شناساندن جاذبه‌های گردشگری استان را از مهم‌ترین اقدامات این جشنواره برشمرد.

اکبری از اعلام آمادگی سپاه در خصوص اعزام کاروان‌های راهیان نور دریایی برای ایام تعطیلات نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت مطلوب اعزام راهیان نور دریایی در سال گذشته، این آمادگی برای اعزام‌ راهیان نور دریایی از 5 فروردین‌ به بعد وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها