آیت‌الله علوی گرگانی:

برخی افراد می‌خواهند بی‌بند و باری را در جامعه ترویج کنند

آیت‌الله «سیدمحمد علوی گرگانی» گفت: برخی اوقات این افراد می‌خواهند بی‌بند و باری را ترویج کنند، بنابراین می‌گویند چه اندازه سخت‌گیری می‌کنید. خداوند در قرآن در این زمینه مطلبی را بیان کرده تا بدانیم این حرکت درست یا نادرست است.
کد خبر: ۲۸۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ - 27February 2018

هشتمین اجتماع بزرگ مدافعان حرم کرمان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، آیت‌الله «سیدمحمد علوی گرگانی» ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی مسجد امام هادی (ع) قم، اظهار داشت: موفقیت‌های شما نشان‌دهنده تلاش و زحمات شما در راهنمایی نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: در میان مردم دسته و گروهی هستند که نسبت به رفتار و کردار برخی افراد اعتراض می‌کنند و می‌گویند چه اندازه پافشاری دارید که مردم را ارشاد و هدایت کنید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اکنون گروهی در جامعه هستند که به حرکت‌ها در زمینه موعظه اعتراض می‌کنند، گفت: برخی اوقات این افراد می‌خواهند بی‌بند و باری را  ترویج کنند، بنابراین می‌گویند چه اندازه سخت‌گیری می‌کنید. خداوند در قرآن در این زمینه مطلبی را بیان کرده تا بدانیم این حرکت درست یا نادرست است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: خداوند در قرآن بیان کرده گروهی هستند که می‌گویند چه اندازه مردم را موعظه می‌کنید که در پاسخ فرموده این درست نیست زیرا بشر با عاطفه خود همان‌گونه که خود را دوست دارد باید دیگران را دوست داشته باشد و دیگران را بر خود ترجیح دهد.

وی ادامه داد: با چنین حرکات و اقدامی حجت تمام می‌شود، زیرا ممکن است در صورتی که آن‌ها را ارشاد کنید از حرکت خود برگردند و هدایت شوند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عده‌ای حاضر هستند جان خود را فدا کنند تا دیگران سالم باشند و نجات پیدا کنند، این امر ایثار است.

وی عنوان کرد: حرکت و اقدام در مسجد مصداق این آیه است که بر اساس آن مردم باید نصیحت شوند تا برای برخی حجت تمام شود و برخی از مسیر خود بازگردند و هدایت شوند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی یادآور شد: کار و فعالیت خود را ادامه دهید و جوانان را جمع کنید و به نصیحت و موعظه آن‌ها بپردازید تا نسبت به رهبری و انقلاب وفادار باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار