وجود بیش از 8 هزار هکتار بافت فرسوده در استان تهران/ مرگ روزانه 41 نفر بر اثر تصادفات در نوروز 96

رئیس هیئت مدیره انجمن امداد ایران از وجود 8 هزار و 700 هکتار بافت فرسوده در استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۸۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ - 01March 2018

وجود بیش از 8 هزار هکتار بافت فرسوده در استان تهران/ مرگ روزانه 41 نفر بر اثر تصادفات در نوروز 96به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حسام الدین نراقی رئیس هیئت مدیره انجمن امداد ایرانیان در نشست تخصصی معماری و شهرسازی با موضوع بافت فرسوده که پس از نخستین گردهمایی اعضای شورای استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: 56 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که 8 هزار و 700 هکتار آن در استان تهران قرار دارد و از این رقم 5500 هکتار بافت فرسوده تنها در شهر تهران وجود دارد.

نراقی با اشاره به اینکه 30 درصد از سهم بافت فرسوده کشور در استان تهران قرار دارد، گفت: 15 درصد از سکونتگاه های غیررسمی کشور در استان تهران است.

وی با بیان اینکه جمعیت استان تهران در حدود 14 میلیون نفر است، بیان کرد: 5 میلیون و 400 هزار نفر از این جمعیت در بافت فرسوده زندگی می کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن امداد ایرانیان با تاکید بر اینکه استان تهران مشکلات زیادی دارد، گفت: وقتی هواپیمایی سقوط می کند همه مردم متاثر می شوند اما کسی به این نکته اشاره ندارد که میانگین آمار مرگ و میر به علت تصادف در نوروز 96 روزانه 41 نفر بود.

وی با بیان اینکه طبق قانون یک نفر از شورای شهر باید در بخش مدیریت بحران شهرداری آن منطقه حضور داشته باشد، افزود: این قانون اجرا نمی شود و اعضای شورای شهر باید پیگیر آن باشند و ما باید برای شرایط اضطراری و بحران آماده باشیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن امداد ایرانیان تاکید کرد: آمادگی به معنای احداث سوله های بحران نیست بلکه باید به ایمن سازی بپردازیم.

وی افزود: متاسفانه شهردار را براساس مسائل جناحی و سیاسی انتخاب می کنیم و این موضوع بسیار جدی است.

رئیس هیئت مدیره انجمن امداد ایرانیان در پایان گفت: باید سامانه های پایش و هشدار را برای مواقع ضروری راه اندازی کنیم.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها