امام جمعه موقت زاهدان:

آمریکا به تشویق اغتشاش روی آورده است

حجت‌الاسلام راهداری گفت: وقتی آمریکا از ایران هراسی، تحریم و داعش نتیجه‌ای نگرفت، حالا به دامن زدن به اغتشاشات روی آورده است.
کد خبر: ۲۸۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴ - 02March 2018

آمریکا به تشویق اغتشاش روی آورده استبه گزارش دفاع پرس از زاهدان،‌ حجت الاسلام و المسلمین احمد راهداری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس اظهار داشت: دولت آمریکا در هر 30 روز یک برنامه ایران هراسی در دستور کار دارد. بعد از آن که برای دولت آمریکا و همدستانش ناکامی ایجاد شد درصدد برآمدند تا هدف دیگری انتخاب کنند. در واقع وقتی از تحریم و داعش نتوانستند کاری بکنند به دامن زدن اغتشاش و ناآرامی در کشور روی آوردند.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: تبلیغ برای ناآرام جلوه دادن ایران هدفی است که جدیدا آمریکا در پیش گرفته است که نشان دهنده به ضعف درآمدن و ناکامی دشمن در رسیدن به اهداف است. این درحالی است که آمریکا با مشکل مالی بسیار روبروست.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از تبلیغات دشمنان ناراضی جلوه دادن مردم از نظام جمهوری اسلامی است که مردم ما باید بصیرت داشته باشند، افزود: در شورای سازمان ملل قطعنامه تصویب می‌کنند، علیه مردم سوریه اقدام می‌کنند تا ایران را در تنگنا قرار دهد و به هر طریقی برای اسرائیل امنیت ایجاد کنند.

راهداری ادامه داد: تمام تلاش خود را می‌کنند که ایران را به عنوان کشوری آشوبگر در منطقه معرفی کنند تا برای ایران دشمن‌تراشی کنند و امنیت اسرائیل را تامین کنند، اما غافل هستند که درخت تنومند ایران اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است و به این راحتی خشک نخواهد شد و با حمایتی که این ملت از رهبری خود دارد این توطئه‌ها همواره با شکست مواجه خواهد شد.

جمهوری اسلامی، حکومت محرومان و مستضعفان است

خطیب موقت جمعه زاهدان در بخش دیگری با اشاره به سالروزه تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حکومت جمهوری اسلامی ایران حکومت محرومان و مستضعفان است که به این موضوع می‌بالیم.

وی افزود: مسئولان نظام باید به چند نکته توجه کنند یکی از این نکات توان فهم محرومیت و راه‌های رفع آن است. جایی که به حضور مسئولان نیاز است باید در صدد رفع این محرومیت بربیاییم.

راهداری اضافه کرد: نکته بعدی خوف نداشتن از قدرت گرفتن محرومان است. نظام جمهوری اسلامی نظام طاغوت نیست که بخواهد از قدرت محرومان بترسد. در حکومت محرومین کسی نباید ترس و اضطراب داشته باشد. اگر برخی مسئولان گرفتار رفاه‌گرایی باشند باید هم از قدرت گرفتن محرومان بترسند.

امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: نکته سوم عقیده و آرمان ماست که به هر شکل باید محروم‌زدایی کنیم. این موضوع باید در سراسر ساعات کاری کارمندان و مسئولان دغدغه ما باشد و همه به هر شکلی کمک کنند تا محروم زدایی اتفاق بیفتد هر چند که در این چهار دهه با وجود مشکلاتی که دشمنان برای ما ایجاد کردند تا حدودی این هدف انجام شده است.

وی افزود: نکته آخر اینکه مسئولان باید بدانند که خدمت به دیگران عبادت و نعمت است. لذا مسئولان و مردم در آستانه سال جدید در روز احسان و نیکوکاری مشارکت کنند.

راهداری در ادامه به 15 اسفند، روز درختکاری و هفته منابع طبیعی پرداخت و گفت: درختکاری از صالحات و باقیات و صدقه جاریه است که مردم ما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. در شهر زاهدان بیش از 430 مسجد شیعه و سنی وجود دارد که روحانیون و مولوی‌ها باید در این مساجد نسبت به حفظ فضای سبز و ایجاد مسئولیت در مردم نسبت به این موضوع تلاش کنند تا درختکاری و محافظت از فضای سبز به فرهنگ تبدیل شود.

جامعه امروز به چه ویژگی ها نیازمند است؟

خطیب جمعه زاهدان در بخش دیگری با اشاره به روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا به مناسبت سالروز رحلت حضرت ام البنین(س) گفت: این بانوی بزرگوار چهار شهید را به خاندان عصمت و طهارت تکریم کرد و ز سوی این خانواده بسیار تکریم شد.

وی ادامه داد: چهار پسر این بانو در کربلا شهید شدند. ارزش های این بانو شجاعتی است که وی از پدرش به ارث برده است و به فرزندان خودش منتقل کرد. ادب و متانت این بانو به فرزندان حضرت زهرا(س) از دیگر ویژگی های اوست و امروز جامعه ما به این فرهنگ زیبای ادب نیازمند است.

راهداری افزود: آشنایی به ادبیات شعری از دیگر ویژگی های ام المبین(س) است که اشعاری در وصف اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت سروده است. ایثار و احترام به حقوق دیگران در فرزندان ام المبین موج میزند که این فرزندان از مادرشان به ارث بردند.

امام جمعه زاهدان گفت: وفا و پایبندی به تعهدات از دیگر ویژگی هایی است که فرزندان این بانو از او به ارث بردند و آن را در صحنه کربلا به معنای واقعی به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها