حجت‌الاسلام رائیجی:

بیش از ۱۲۰ ورزشکار در قامت مدافعان حرم به شهادت رسیده‌اند

حجت‌الاسلام «محمدرضا رائیجی» گفت: پنج هزار و ۵۰۰ شهید والامقام ورزشکار در دوران هشت سال دفاع مقدس و بیش از ۱۲۰ ورزشکار دلاور از ۲۲ فدراسیون ورزشی در قامت مدافعان حرم در جبهه‌های مقاومت به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۲۸۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ - 03March 2018

چهارمین یادواره شهدای ورزشکار دامغان برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، چهارمین یادواره ۵۶ شهید والامقام ورزشکار شهرستان «دامغان» در فضایی معطر از شمیم ایثار و شهادت و مزین به صفای نام و یاد پهلوانان ایران زمین به میزبانی «زورخانه قمر بنی‌هاشم (ع)» این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمدرضا رائیجی» کارشناس مسائل سیاسی در این مراسم، با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال محو نام و نشان ملت پرافتخار و انقلاب اسلامی ما از تمامی صحنه‌های بین‌المللی است و در این مسیر از همه توان خارجی و داخلی خود بهره می‌برد، اظهار داشت: مستکبران حتی سیاست‌های پلید خود را بر عرصه ورزش نیز مستولی کرده‌اند و در بسیاری موارد ورزشکاران و تیم‌های ما را از ایستادن روی سکو‌های قهرمانی محروم می‌کنند.

وی سیاست مضموم اجبار تیم‌های ایرانی به بازی در زمین دیگر کشور‌ها با تیم‌های سعودی را نمونه‌ای از دخالت سیاست‌های استکباری در امر ورزش خواند و افزود: در میدان مبارزه با سیاست‌های استکباری، ورزشکاران ایران اسلامی منش پهلوانی را سرمشق خود قرار دادند و پایمردی بر آرمان‌های اسلام و انقلاب را از هر مدال زرین و رنگینی عزیزتر دانستند.

این یادگار دوران دفاع مقدس و روحانی مدافع حرم با بیان اینکه ورزشکاران و قهرمانان میهن اسلامی با اتکا به «قَوِّ علی خِدْمَتِکَ جَوارِحی»، در همه میدان‌های مادی و معنوی حاضر می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۵ هزار و ۵۰۰ شهید والامقام ورزشکار در دوران هشت سال دفاع مقدس و تا امروز شهادت بیش از ۱۲۰ ورزشکار دلاور کشورمان از ۲۲ فدراسیون ورزشی در قامت مدافعان حرم در جبهه‌های مقاومت نشان می‌دهد که ورزشکاران ما در عمل اوج پهلوانی، شجاعت و رشادت را به جهانیان نشان داده‌اند.

وی تأکید کرد: بسیار دیده شده که برخی از ما به ظاهر و پوشش نه چندان موجه جوان ورزشکار و فوتبالیست ایرانی خرده می‌گیریم، اما از یاد نبریم که در دوران دفاع مقدس ۱۳۰۰ شهید از ورزشکاران این رشته و بیش از ۲۰۰ شهید از ورزشکاران رشته والیبال و هزاران نفر از رشته‌های دیگر و قریب به ۳۰۰ شهید مدال‌آور جان خود را فدای دین و میهن کرده‌اند و این بزرگترین مدال افتخار برای جامعه ورزش کشور است.

رائیجی با اشاره به اینکه میادین ورزشی امروز از مهم‌ترین صحنه‌های درخشش ملت ما در سطح بین‌المللی است، تصریح کرد: شهدای ورزشکار جان خود را فدای حفظ اسلام، امنیت و تمامیت ارضی وطن و برافراشته نگاه داشتن پرچم ایران اسلامی کردند و امروز نیز بیش از ۱۰۰ فرزند شهید در رشته‌های مختلف ورزش قهرمانی و پهلوانی صاحب مدال‌های بین‌المللی هستند و پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز در آورده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار