کارشناس یمنی:

وضعیت بحرانی مردم یمن بسیار وخیم‌تر از آن است که بتوان توصیف کرد

«ابتسام المتوکل» به بحران انسانی در یمن اشاره کرد و گفت: وضعیت مردم یمن بسیار وخیم‌تر از آن است که توصیف شود و کلمات عاجز از آن هستند که بتوانند تصویر واقعی و صحیحی از بحران انسانی این کشور را نشان دهند.
کد خبر: ۲۸۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ - 04March 2018

وضعیت بحرانی مردم یمن بسیار وخیم‌تر از آن است که بتوان توصیف کردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده سابق سازمان ملل در امور یمن پیش از ترک پستش در آخرین گزارش خود در شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: بیش از 2 میلیون یمنی به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند.

از سوی دیگر ادامه جنگ در یمن به طور تقریبا قطعی بحران انسانی در این کشور را شدت می‌بخشد. این بحران انسانی باعث شده است که بیش از 70 درصد مردم یمن، یعنی حدود 20 میلیون نفر از جمعیت این کشور، به کمک نیاز داشته باشند. وبا نیز در این کشور شیوع یافته و تقریبا تایید شده است که یک میلیون نفر در یمن به این بیماری مبتلا شده‌اند. عملیات امداد و کمک رسانی به علت وجود محدودیت‌های امنیتی متوقف شده است و کمبود منابع مالی بین المللی نیز یکی دیگر از دلایل نرسیدن کمک‌های امدادی به یمن است.

«ابتسام المتوکل» رئیس جبهه فرهنگی  مقابله  با تجاوز در گفت‌گویی درباره آخرین تحولات یمن و بحران انسانی در این کشور صحبت کرد.

وضعیت بحرانی مردم یمن بسیار وخیم‌تر از آن است که بتوان توصیف کرد

وی در این مصاحبه اظهار داشت: سه سال از تجاوز و محاصره کشورهای متجاوز علیه یمن می‌گذرد و در حال وارد شدن به سال چهارم از این محاصره و تجاوز قرار داریم و می‌توان گفت که این حملات و محاصره با همراهی جامعه بین‌الملل و با دستان عربستان و آمریکا صورت می‌گیرد این در حالی است که شرایط انسانی در یمن بسیار وخیم بوده و گزارش‌های رسمی از نیاز فوری 2 میلیون یمنی به کمک‌های انسانی خبر می‌دهند اما واقعیت آن است که این آمار را باید چند برابر کرد.

وضعیت اقتصادی در این کشور جنگ زده کاملا فروپاشیده و کارمندان ماه‌هاست که هیچگونه مبلغی را دریافت نکرده‌اند. کشورهای متجاوز به یمن محاصره‌ای سخت را علیه این کشور در پیش گرفته‌اند و شاهد آن هستیم که دبیر کل سازمان ملل و تمامی نهادهای بین‌المللی هیچگونه واکنش مناسبی به این محاصره نمی‌دهند. امروز یمنی‌ها اگر از بمباران نجات یابند اما قطعا در برابر گرسنگی و هجوم بیماری‌ها نجات نخواهند یافت. طی یک سال اخیر و پس از آنکه ائتلاف متجاوز نتوانست هیچگونه پیشروی در عرصه نظامی بدست بیاورد به عرصه اقتصادی روی آورد و عرصه اقتصادی را بر مردم یمن کاملا تنگ کرد. وضعیت مردم یمن بسیار وخیم‌تر از آن است که توصیف شود و کلمات عاجز از آن هستند که بتوانند تصویر واقعی و صحیحی از بحران انسانی این کشور را نشان دهند.

تنها راه پایان یافتن جنگ در یمن توقف تجاوز ائتلاف عربستان و متحدانش است

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره چگونگی امکان پایان یافتن جنگ در یمن گفت: تنها راه پایان یافتن جنگ در یمن، توقف تجاوز ائتلاف عربستان و متحدانش به یمن است. بدون توقف بمباران روزانه امکان صحبت کردن درباره پایان دادن به جنگ داخلی و روند سیاسی در یمن وجود ندارد. بدون برطرف شدن محاصره اقتصادی به هیچ وجه نمی‌توان درباره هرگونه راه‌حل سیاسی صحبت کنیم. در حالی هر روز زنان و کودکان در بمباران کشته می‌شوند و محاصره اقتصادی عرصه را بر مردم یمن تنگ کرده است نمی‌توان به هیچ راه ‌حلی برای بحران یمن دست یافت. کوتاه کردن دست عربستان و متحدانش از مداخله در امور داخلی یمن، اصل اساسی برای حل بحران این کشور به شمار می‌آید.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار