کاظم جلالی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

تشدید خشونت‌ها در منطقه تنها هدف دسترسی سعودی‌ها به فناوری هسته‌ای

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دست پیدا کردن آل‌سعود به انرژی هسته‌ای امری ناشدنی است، گفت: هدف تلاش‌های مکرر سعودی‌ها در جهت دستیابی به فناوری هسته‌ای چیزی جز افزایش خشونت در منطقه نیست.
کد خبر: ۲۸۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ - 04March 2018

/«کاظم جلالی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، مهارت، استعداد، خودباوری، تلاش و دانش بومی دانشمندان هسته‌ای کشورمان را پشتوانه و لازمه دستیابی به‌ فناوری هسته‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: عربستان با حمایت‌های فراوان آمریکایی‌ها هم نمی‌تواند به این علم دست پیدا کند؛ کشوری که در راس آن حاکمان خام و بی‌تجربه‌ای وجود دارد نمی‌تواند جوانان نابغه و متخصصان علمی پرورش دهد.

این نماینده خانه ملت با اشاره به دیدگاه کشورهای پیشرفته و خواهان صلح و امنیت مبنی بر اینکه بهره‌مندی از فناوری هسته‌ای باید در جهت تامین انرژی و توسعه اقتصادی باشد، افزود: دسترسی آل‌سعود به فناوری هسته‌ای اگر چه با حمایت‌های غربی‌ها و به‌ویژه آمریکا باشد، امری ناشدنی است؛ چراکه سعودی‌ها برای محقق شدن اهدافشان از تجاوز به کشورهای اسلامی ابایی ندارند و در واقع هدف نهایی آل‌سعود از دست پیدا کردن به انرژی هسته‌ای، افزایش خشونت و کشت و کشتارها در منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امارات به‌عنوان اصلی‌ترین هم‌پیمان سعودی‌ها نقش اساسی در جنایات آل‌سعود در یمن دارد، تصریح کرد: امارات و عربستان می‌خواهند توافقی نظیر مذاکره و توافقی که ایران با کشورهای 1+5 دارد را داشته باشند تا از این طریق اتحادیه اروپا را متقاعد کنند که دسترسی به انرژی هسته‌ای برای آنان ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه فناوری هسته‌ای را با پول نمی‌توان خرید خاطرنشان کرد: دستیابی کشور ما به فناوری هسته‌ای علاوه بر داشتن پشتوانه علمی ریشه در اراده جوانان متخصص و دانشمندان داخلی در طول سال‌های متمادی دارد و در حقیقت تمسک به آرمان ‌انقلاب باعث شد که ما به این خودباوری برسیم که می‌توانیم به علم روز و فناوری هسته‌ای برسیم.

جلالی ادامه داد: به میز مذاکره کشاندن قدرت‌های غربی در این زمینه هم نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است. اما هدف سعودی‌ها از رسیدن به این فناوری چیزی جز پافشاری بر جنگ و درگیری در منطقه نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها