مؤلفه‌های رفتار سیاسی امام خمینی (ره) در جذب افراد بر اساس دیدگاه آلفرد آدلر

دیدگاه آلفرد آدلر درباره مؤلفه‌های رفتار سیاسی امام خمینی (ره) مطرح و سپس سعی شده است به مصادیقی از رفتار امام خمینی (ره) استناد داده شود، مؤلفه‌های رفتار سیاسی آدلر، نحوه تعامل، خود خلاق بودن، سبک زندگی، آینده‌نگری با ویژگی حضرت امام خمینی (ره) تطبیق داده شده و مشخص گردیده که تعامل امام با علما و نخبگان خوب بوده است.
کد خبر: ۲۸۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ - 07March 2018

مؤلفه‌های رفتار سیاسی امام خمینی (ره) در جذب افراد بر اساس دیدگاه آلفرد آدلربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، انقلاب و تحولات اجتماعی همواره در جوامع بشری حادث شده است. انسان برای تغییر وضع تا رسیدن وضع مطلوب همواره در تلاش و کوشش بوده است. هر انسان برای رسیدن به کمال نیازمند محیط اجتماعی مطلوب و متکی بر قوانین الهی بوده است. کمال جویی و خداجویی فطری فرد پایه و اساس همه حرکات و انقلاب‌ها بوده است.

هدف اصلی مقاله حاضر، مؤلفه های رفتار سیاسی امام خمینی (ره) در جذب افراد در فرآیند انقلاب اسلامی است. روش پژوهش از نوع توصیفی و مبتنی بر اسنادی، کتابخانه ای وهمچنین از طریق جستجو در اینترنت، به بررسی مؤلفه ها (شاخص ها)ی رفتار سیاسی امام خمینی (ره) با استفاده از دیدگاه آلفرد آدلر بپردازد. بدین سان دیدگاه آلفرد آدلر درباره مؤلفه ها (شاخص ها)ی رفتار سیاسی امام خمینی (ره) مطرح و سپس سعی شده است به مصادیقی از رفتار امام خمینی (ره) استناد داده شود، مؤلفه های رفتار سیاسی آدلر، نحوه تعامل، خود خلاق بودن، سبک زندگی، آینده نگری با ویژگی حضرت امام خمینی (ره) تطبیق داده شده و مشخص گردیده که تعامل امام با علما و نخبگان خوب بوده است و در بعد خلاقیت، بر پیوند حوزه و دانشگاه تأکید داشت. در بُعد سبک زندگی، همواره ساده زیستی را سر لوحه زندگی خود قرار دادند.

دربُعد آینده نگری همواره یکی از موارد آن را بر اصل انسان ساز دانستن دانشگاه تأکید داشتند، که در نهایت، مولفه های رفتاری حضرت امام نقش مؤثری در جذب افراد در فرآیند انقلاب اسلامی داشته است.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

منبع:پژوهشنامه انقلاب اسلامی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار