حسین اردستانی تمام عمر خود را وقف دفاع مقدس کرد

محسن رضایی با بیان اینکه مرحوم اردستانی از جنگ فاصله نگرفت و در جنگ بعد از جنگ حضور داشت گفت: حسین اردستانی فعالیت‌های علمی، اجتماعی و سیاسی وقف جنگ کرد و هیچ‌گاه از دفاع مقدس فاصله نگرفت و تمام عمر خودش را وقف این حادثه بزرگ کرده است.
کد خبر: ۲۸۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷ - 09March 2018

حسین اردستانی تمام عمر خود را وقف دفاع مقدس کردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، اولین مراسم سالگرد  حسین اردستانی مسئول فقید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور سردار سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی، دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار دکتر علی‌محمد نائینی مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، راویان و نویسندگان مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، اساتید و دانشجویان دانشکده علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، اساتید و دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) و کارکنان مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد حضرت، ولی عصر (عج) واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، جنب پارک ساعی برگزار شد.

در این مراسم سردار سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی مرحوم اردستانی را به عنوان یکی از همسنگران و مبارزین فرماندهان دفاع مقدس و یکی از انقلابیون وفادار به نهضت بزرگ امام خمینی (ره) معرفی کرد و گفت: مرحوم اردستانی حدود ۴۰ سال از عمرشان را صرف همین راه کردند و پا به پای فرماندهان زیر آتش توپخانه، زیر بمباران‌های دشمن و در میان دود‌های شیمیایی، روز‌ها  و هفته‌ها در دفاع از اسلام و انقلاب ملت ایران پای فشردند و خستگی را به خود راه ندادند.

وی افزود: در چنین شرایطی هزاران سند از وقایع و حوادث دفاع مقدس را ضبط کردند و برای نسل‌های آینده به ارث گذاشتند.

دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، روایتگری جنگ را از ابتکارات آقای اردستانی دانست و اظهار کرد: شاید هیچ جنگی به اندازه دفاع مقدس اسناد واقعی نداشته باشد. دفاع مقدس ما مملو از اسناد، حقایق و مکتوباتی است که راه هرگونه تحریف و انحراف را در این رویداد بزرگ مانع می‌شود و این نبود جز  همت راویان دفاع مقدس از جمله آقای اردستانی.

وی با بیان اینکه اردستانی از جنگ فاصله نگرفت و در جنگ بعد از جنگ حضور داشت، تصریح کرد: اردستانی فعالیت‌های علمی، اجتماعی و سیاسی وقف جنگ کرد و هیچ‌گاه از دفاع مقدس فاصله نگرفت و تمام عمر خودش را وقف این حادثه بزرگ کرده است.

سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی خاطرنشان شد: اردستانی خودش را در انقلاب پیدا کرد، اعتماد به نفس پیدا کرد و آزاده شد و در دفاع مقدس هویت پیدا کرد و به یک عنصر مؤثر و سازنده تبدیل شد و دغدغه پیدا کرد و تا آخرین لحظات زندگی‌اش با این دغدغه و دردمندی زندگی می‌کرد.

وی افزود: اردستانی می‌فهمید که باید نورافکن‌هایی باشند تا راه جنگ در جامعه ما حفظ شود و محو نشود و او را از دست نسل‌های آینده خارج نکنند و به همین دلیل به دنبال این بود تا با چاپ روزشمار و خاطرات، راه  روشن ملت ایران را بعد از قرن‌ها حفظ کند.

دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس، تاریخ دفاع مقدس، انتقال تجارب دفاع مقدس، انتقال فرهنگ و ادبیات و ارزش‌های دفاع مقدس و دفاع ایشان از این مسائل گفت: این رهنمود‌ها برای این است که به گمشدگی تاریخ خود برنگردیم. چراکه ما از خودباوری و پیشرفت فاصله نگیریم چراکه در غیر این صورت سرمایه عظیمی را از دست خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار