آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

برای انتقال پیام اسلام به دنیا باید رسانه‌های قوی داشته باشیم

یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر حداکثر استفاده از رسانه‌ها برای ترویج دین، گفت: باید رسانه‌های قوی در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم پیام اسلام را به دنیا برسانیم.
کد خبر: ۲۸۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴ - 09March 2018

برای انتقال پیام اسلام به دنیا باید رسانه‌های قوی داشته باشیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه جمعه در مراسم افتتاح استودیو ۱۱۰ مرکز رسانه‌ای ولایت و همچنین آغاز فعالیت‌های رسانه‌ای کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) به بیان ویژگی‌ها و فضیلت‌های این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی با بیان اینکه مقامات حضرت فاطمه زهرا (س) فوق تصور بشری است و هر چه در مورد آن سخن بگوییم کم گفته‌ایم، اظهار داشت: زندگی این بانوی بزرگ الگویی برای همه ما است که باید از آن درس بگیریم.

این استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه دنیای ما دنیای رسانه‌ها است و باید از رسانه‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم و اگر در این بخش عقب بمیانم در همه بخش‌ها عقب مانده‌ایم، افزود: باید رسانه‌های قوی در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم پیام خود و اسلام را به وسیله آن به دنیا برسانیم.

وی تصریح کرد: شبکه‌های مجازی در فساد غوغا می‌کنند و ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم هر کاری می‌خواهند انجام دهند و باید حالت انفعالی هم به خود نگیریم و وارد میدان شویم.

برخی نمی‌دانند علمای شیعه چه خدماتی به اسلام کرده‌اند

آیت الله مکارم شیرازی به ضرورت کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که برخی نمی‌دانند علمای شیعه در طول تاریخ چه خدماتی به اسلام کرده‌اند و برای اینکه از این جهت شیعه را از مظلومیت خارج کنیم باید نقش شیعه در پیدایش گسترش و علوم مختلف را روشن کنیم.

وی با بیان اینکه در میان مسلمانان اختلافی است که آیا دلیل عقل حجت است یا خیر، افزود: متأسفانه اکثریت می‌گویند خیر اما پیروان مکتب اهل بیت (ع) بر اساس اینکه عقل را حجت می‌دانند آن را گسترش دادند که از این جهت کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی ایجاد شد و از علمای مختلف اهل سنت هم دعوت شد تا اطلاعات خود را در این موضوع در اختیار ما بگذارند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه شبکه ولایت در دنیا مخاطبان فراوانی دارد که پیام اهل بیت (ع) را دریافت می‌کنند، افزود: فعالیت این شبکه هیچ منافاتی با مذاهب دیگر ندارد و به وحدت و معرفی مکتب اهل بیت (ع) کمک می‌کند.

وی خطاب به کسانی که در شبکه ولایت فعالیت می‌کنند، گفت: فعالیت شما در این شبکه و انتقال پیام اسلام و اهل بیت (ع) به دنیا عبادت و ذخیره روز قیامت خواهد بود و در این راه با اخلاق اسلامی گام بردارید.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار