مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

ثبت 14 هزار موقوفه در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود بیش از ۲۸ هزار نیت موقوفات در استان خبر داد و گفت: شمار موقوفات این استان حدود ۱۴ هزار فقره است.
کد خبر: ۲۸۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ - 10March 2018

ثبت 14 هزار موقوفه  و ۱۰ هزار و ۵ فقره نیت با موضوعات مذهبی در مازندرانبه گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به وجود دو نوع موقوفه انتفاعی و منفعتی اظهار داشت: وجود موقوفات در ارتقای وضعیت جامعه در عرصه های مختلف نقش آفرین است.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران در مجموع ۲۸ هزار و ۷۴۱ موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد، ادامه داد: منظور از موقوفه انتفاعی موقوفاتی همچون مساجد و حسینیه‌ها هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود ۱۰ هزار و ۵ فقره نیت با موضوعات مذهبی در مازندران خبر داد و افزود: 2 هزار و ۱۲۵ نیت با موضوعات خیریه، ۵ هزارو ۴۳۳ نیت با موضوع اجتماعی، ۱۳۲ نیت با موضوع عتبات عالیات، ۲۹۸ نیت با موضوع مدارس علوم دینی و ۱۰ هزار و ۲۲۲ نیت در حوزه مساجد و ۴۷۹ تنیت با موضوع امامزادگان و بقاع متبرکه در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت است.

حیدری اضافه کرد: در سایه حمایت خیران و واقفان می توان کارهای پسندیده‌ای در جهت تقویت فرهنگ و اخلاق جامعه و با رفع نیازهای لازم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی کارهای مؤثری انجام داد.

وی ادامه داد: استان مازندران داری ۱۳ هزار و ۹۸۴ موقوفه بوده که هر موقوفه می‌تواند یک یا چند نیت با موضوعات مختلف داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه فعالیتهای قرآنی، حوزه های علمیه و فعالیتهای فرهنگی نیازمند حمایت واقفان است، عنوان کرد: امید است با کمک مبلغان بتوان مشکلات این عرصه‌ها را برطرف ساخت.

حیدری با تأکید بر ضرورت نیاز به افزایش موقوفات منفعتی و هدایت نیت واقفان به سمت این موقوفه‌ها اظهار داشت: این موقوفه‌ها درآمدزا بوده و با استفاده از درآمد موقوفات می‌توان در جهت برطرف شدن مشکلات اجتماعی و فرهنگی اقدام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار