در جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» صورت گرفت؛

تجلیل از مادران و همسران شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد

پنجمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» با تجلیل از مادران و همسران شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ - 12March 2018

تجلیل از مادران و همسران شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، پنجمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت»‌ پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره که با حضور تعداد زیادی از مادران و همسران شهدای استان برگزار شد، اظهار داشت: امروز باید بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس و آن‌چه شهدای ما در راه آن به شهادت رسیدند را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید ویژگی‌ها و آرمان‌های شهدا را برای نسل‌های پس از جنگ به‌خوبی تبیین کنيم، افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این راه نیازمند همکاری مادران و همسرتان شهدا است تا با بیان سیره شهدا، هر چه بیشتر ما را در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاری دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» را الگوسازی در رابطه با شخصیت بارز و والای حضرت زهرا (س) در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی عنوان و بیان کرد: این جشنواره هر ساله به صورت بین‌المللی در کشورهایی مانند عراق، سوریه و لبنان هم برگزار می‌شود.

آسمند با بیان اینکه تجلیل از مقام شامخ زن و مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس از دیگر اهداف مهم برگزاری جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» است، ابراز کرد: در این جشنواره‌ تلاش می‌شود نقش مادرانه حضرت زهرا (س)، جریان‌سازی فرهنگی و پرروش روحیه ایثار و شهادت در بین زنان، ارائه الگوی عملی و دست‌یافتنی از سیره فاطمی و انسجام‌بخشی فعالیت‌های زنان در دوران دفاع مقدس در سازمان‌ها، نهادها و ادارات موردتوجه قرار گیرد.

پخش کلیپ‌هایی مربوط به دوران حماسه و ایثار و مراسمات تشییع شهدا و همچنین مولودی‌خوانی در وصف بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر برنامه‌هایی بود که در این جشنواره اجرا شد.

خاطرنشان می‌شود در پایان نیز از مادران و همسران شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد که در این همایش حضور یافتند، توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار