عفو بین‌الملل:

ارتش میانمار پایگاه‌های نظامی در روهینگیا احداث کرده است

عفو بین‌الملل بر این باور است که ارتش میانمار در حال ساخت پایگاه‌های نظامی در مناطقی است که پیش از این خانه‌ها و مساجد مسلمانان روهینگیا قرار داشته است.
کد خبر: ۲۸۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ - 12March 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عفو بین الملل امروز دوشنبه اعلام کرده است که تصاویر ماهواره‌ای و شواهد جدید نشان می دهد که ارتش میانمار در حال ساخت پایگاه های نظامی در مناطقی است که پیش از این خانه ها و مساجد مسلمانان روهینگیا در آن واقع شده بود.

از آغاز عملیات سرکوب گرایانه ارتش و نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، بیش از 350 روستا در استان راخین تخریب شده است.

حدود 700 هزار مسلمان روهینگیا از اواخر اوت تا کنون به خاطر سرکوب وحشیانه و خونین نیروهای امنیتی و ارتش میانمار مجبور به فرار به سوی مرزهای بنگلادش شده اند.

ارتش میانمار بقایای به جا مانده از روستاهای روهینگیا در استان راخین را کاملا تخریب کرده است.

عفو بین الملل افزود: علاوه بر ساخت و ساز سریع جاده و مسکن در منطقه، ارتش میانمار در حال ساخت 3 پایگاه نظامی و امنیتی است. تنها در یک مورد، روستاییان روهینگیا که هنوز در میانمار زندگی می کنند، مجبور به ترک خانه و کاشانه های خود شده اند.

تیرانا حسن مدیر بخش پاسخ به بحران سازمان عفو بین الملل در این باره تاکید کرد: چیزی که در استان راخین شاهد هستیم، اشغال و مصادره سرزمین ها توسط ارتش آن هم در ابعاد چشمگیر است. پایگاه های نظامی جدید در حال احداث شدن در سرزمین هایی است که جنایات بشری علیه روهینگیا توسط نیروهای امنیتی میانمار انجام شده است.

حداقل 4 مسجد مسلمانان روهینگیا از دسامبر گذشته تاکنون از بین رفته است.

در حالی که سازمان ملل و آمریکا رسما اقدامات ارشت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را پاکسازی قومی دانسته اند ولی دولت میانمار خواستار ارائه شواهد و اسناد روشن در این خصوص شده است.

میانمار و بنگلادش نوامبر گذشته توافقنامه ای را امضا کردند تا صدها هزار آواره روهینگیایی را به استان راخین بازگردانند.

آوارگان روهینگیا حاضر به بازگشت به میانمار نیستند مگر آنکه امنیت آنها تضمین گردد و میانمار به وعده های خود برای اعطای حقوق شهروندی به آوارگان روهینگیا عمل کند. آنها همچنین خواستار آن شده اند که خانه ها، مدارس، مساجدی که توسط ارتش میانمار تخریب یا به آتش کشیده شده، بازسازی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار