ابراهیمی عنوان کرد؛

برگزاری یادواره شهدا به ‌تعداد تمام شهیدان استان یزد/ «چشم و چراغ» خاطرات شهدا را روایت می‌کند

مدیرکل بنیاد شهید استان یزد با بیان اینکه استان یزد سه هزار و ۶۶۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: از این تعداد ۱۳۱ خانواده دارای دو شهید، ۷ خانواده دارای سه شهید،۱۲۰ خانواده دارای شهید تک فرزند و ۲۰ نفر از آن‌ها را هم شهدای زن تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۸۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ - 15March 2018

به گزارش دفاع پرس از یزد، احمد ابراهیمی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در این راستا اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده و برنامه‌های متعددی پیشِ‌روی خود تدوین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های درنظر گرفته‌شده در راستای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، طرح ضیافت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد تصریح کرد: این طرح یکی از طرح‌هایی است که به‌صورت انحصاری توسط بنیاد شهید استان یزد تدوین شده و به مرحله اجرا درآمده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، در روز شهادت تمام شهدای استان، یادواره همان شهید برگزار می‌شود و یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت بیان اهداف و ارزش‌های انقلاب و شهدا به نسل جوان، در این طرح وصیت‌نامه‌های شهدا، خاطرات شهدا و سیره و زندگی آن‌ها به شرکت کنندگان بیان می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه استان یزد سه هزار و ۶۶۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت: از این تعداد ۱۳۱ خانواده دارای دو شهید، ۷ خانواده دارای سه شهید،۱۲۰ خانواده دارای شهید تک فرزند و ۲۰ نفر از آن‌ها را هم شهدای زن تشکیل می‌دهند.

وی همچنین از وجود ۹ هزار و ۶۳۶ جانباز و ۷۵۴ آزاده در استان یزد خبر داد و بیان کرد: ۶ هزار و ۵۶ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۱۷۱ نفر ۷۰ درصد و ۳۳۹ نفر نیز جانباز ۵۰ درصد هستند.

مدیرکل بنیاد شهید استان یزد با اشاره به ایثارگری‌های شهدای مدافع حرم در دفاع از اعتقادات و ارزش‌های تشییع خاطر نشان کرد: استان یزد مفتخر است که پیکر چهار شهید مدافع حرم را در خود جای داده و دو نفر دیگر نیز در شهر‌های دیگر کشور به خاک سپرده شده اند.

ابراهیمی درادامه به برگزاری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ یادواره و یادمان شهداء در سال جاری در استان خبر داد و اظهار داشت: این مراسمات اکثرا توسط خانواده‌های شهدا برگزار شده است.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با بیان اینکه استان یزد ۱۳۲ مفقودالاثر دارد که در سال ۷۲ همه آن‌ها به دستور رهبر معظم انقلاب، شهید اعلام شدند و خانواده‌های آن‌ها زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفتند در مورد ساماندهی گلزار شهدا نیز بیان کرد: تاکنون از تعداد ۳۲۷ گلزار شهید، ۲۰۴ مورد آن ساماندهی شده و در سال آینده هم گلزار شهدای خلدبرین با اعتبار ۴ میلیارد تومانی ساماندهی خواهد شد که تاکنون ۱.۵ میلیارد تومان آن مصوب شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ساخت و تهیه برنامه «چشم و چراغ» با همکاری صدا و سیما را از دیگر برنامه‌های این بنیاد در سال آینده برشمرد و تصریح کرد: این برنامه در قالب ۵۵۰ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای تهیه شده که در آن به روایت خاطرات شهداء و ایثارگران از زبان خانواده‌های آنان می‌پردازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار