ما توانستیم ۳۵۷/ حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی؛

شهدا به آن چه می‌خواستند رسیدند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در معراج شهدای اهواز به شهدای گمنام ادای احترام کرد.
کد خبر: ۲۸۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ - 22March 2018

شهدا به آن چه می‌خواستند رسیدندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی طی سخنانی در محل معراج شهدای اهواز، ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع)٬ سال جدید را به نام و یاد این امام همام متبرک دانست و اظهار داشت: این سوال همواره مطرح است که اصلا آیا ما باید برای شهدا گریه کنیم یا نکنیم؟گمان می‌کنم که شهدا هیچ نیازی به گریه ما ندارند، اما ما باید به حال خودمان گریه کنیم. شاید الان متوجه نیستیم که چقدر از این شهدا عقب مانده‌ایم. این جا ماندن گاه دردی بی درمان و گاه سخت درمان است.

وی افزود: شهدا به آن چه می‌خواستند رسیدند، اما ما نیاز داریم که با اشک ریختن به حال خودمان، دل خود را پاک کنیم، باطن خود را طهارت دهیم و ضمیرمان را صاف کنیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به این که امام حسین (ع) نیز نیازی به اشک ریختن ما ندارد و مقام بلندش با اشک ما رفیع‌تر نمی‌شود، گریه کردن بر مصیبت امام حسین (ع) را موجب ارتقا معنوی هر فرد دانست و افزود: بر همه ما در زمان جنگ واجب است که در صحنه باشیم و مقابل دشمن بایستیم. از پیامبر (ص) روایت داریم هر کس در زمان جنگ به جنگ نرود و خود را به هر شکلی به جنگ عرضه نکند، همچون منافق است. در جنگ وظیفه و رسالت همه این است که پای کار بیایند و مقابل دشمن بایستند و از اسلام، میهن اسلام، ارزش‌های اسلامی، شرف ملی و ناموس ملت و امت اسلام دفاع کند و هر کس این کار را نکند قطعا ذلیل می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان صلح وظیفه تک تک ما این است که پیام شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان را به نسل‌های بعد منتقل کنیم تا آن‌ها هم بدانند وارث چه گوهر گرانبهایی هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: نوجوانی که دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیده است، شاید فکر کند که این مملکت به راحتی مانده است، در حالی که چنین نیست.

وی یادآور شد: چشمان فراوانی در انتظار و فراق جوانانی که رفتند و نیامدند نور خود را از دست داده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی با بیان این که برای انتقال ایثار و فداکاری‌های شهدا هر کس هر کاری بلد است باید انجام دهد، به نقش شاعران، فیلمسازان، اهالی قلم و سایر هنرمندان در این راه اشاره و تصریح کرد: هنرمندان ما باید حواسشان باشد که اگر شهدا نبودند اصلا زمینه‌ای برای هنرنمایی آن‌ها نمی‌ماند. اگر کسی امروز چهره مطرحی می‌شود از برکت خون شهدا و ایثارگری جانبازان، آزادگان و رزمندگان به این جا رسیده است و باید زکات هنر و قلمش را بدهد.

وی با تاکید بر این که شهدای ما ادامه امام حسین(ع) هستند، ادامه داد: برای آن‌ها باید هر کاری که برای امام حسین (ع) می‌کنیم انجام دهیم. هر کس هر کاری از دستش بر می‌آید باید انجام دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی در ادامه تصریح کرد: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های بعد حرکت نورانی راهیان نور است. این کار را نباید دست کم گرفت، همچنان که زیارت اباعبدالله را دست کم نمی‌گیریم.

وی با اشاره به این که بسیاری دوست دارند تحولی در خود ایجاد کنند و از دعاهای تحویل سال ما، تحول حال به بهترین حال‌هاست، افزود: آدم وقتی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌آید، تحول حال به احسن الحال اتفاق می‌افتد. بهترین راه برای پیدا کردن راه درست توسط نسل جدید، آوردن آن‌ها به راهیان نور است. همه ما باید یکدیگر را تواصی به حضور و فعالیت در راهیان نور کنیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به حدیثی از امام هادی (ع) که فرمودند «دنیا بازار است. برخی در آن بسیار سود و برخی در آن بسیار زیان می‌کنند» یادآور شد: هر کس به بازار شهدا و راهیان نور آمده است، با دست پر باز می‌گردد. کسانی که با این فضا غریبه‌اند، قدرش را نمی‌دانند، اما کسانی که با آن آشنا هستند، بسیار قدرش را می‌دانند و به این راحتی از آن فاصله نمی‌گیرند. امیدواریم همه کسانی که با این فضا غریبه‌اند، به این جا بیایند تا بدانند چه غنایمی نصیبشان می‌شود. وظیفه ما همین است که آن‌ها را با این فضا آشنا کنیم.

وی در پایان گفت: کاش می‌توانستیم تک به تک مردم را با خانواده دعوت کنیم که حداقل یک بار به سرزمین‌های راهیان نور را از نزدیک زیارت کنند و بهره خود را ببرند. من از مردم خواهش می‌کنم که این کار را بکنند، زیرا بسیاری از گمشده‌های معنوی در این جا یافته می‌شوند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار