ما توانستیم ۳۸۵/ معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز در سپاه کربلای مازندران

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران گفت: برای انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان و تقویت آن در اقشار و رده‌های مختلف، هیئت‌های اندیشه‌ورز در سپاه کربلای مازندران راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۲۸۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ - 24March 2018

راه اندازی هیئت های اندیشه ورز در سپاه کربلای مازندران«عسگر مجیدی» معاون اجرایی سپاه کربلای استان مازندران و رئیس ستاد راهیان نور استان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در ساری اظهار داشت: همه ما تکلیف داریم در قبال شهدا تلاش کنیم و فرهنگ شهید و شهادت را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه «هئیت‌های اندیشه‌ورز» که یکی از مطالبات جدید رهبر معظم انقلاب است، در سپاه کربلا شکل گرفته است که سپاه خود را ملزم می‌داند نه تنها در راهیان نور بلکه در تمامی موضوعات این هیئت را در اقشار مختلف و رده‌هایی که نقاط قوت و ضعف دارند راه‌اندازی کند. 

مجیدی در ادامه با بیان اینکه این هیئت آن طور که باید و شاید در خصوص راهیان نور نتوانسته جایگاه خودش را پیدا کند، گفت: راهیان نور محتوا محور است و تلاش شده با همراهی راوی و مبلغ کاروان و نیز بسته های فرهنگی ارائه شده به زائر که توشه سفر آنهاست، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک نگاه آرمانی و اعتقادی به جنگ هشت ساله وجود دارد که برگرفته از دین مبین اسلام است.

وی راهیان نور را یک باور اعتقادی دانست و گفت: اگر جنگ را دفاع مقدس می‌نامیم به خاطر همین نگاه اعتقادی و دینی ما است چون فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در باور  اعتقادی ما؛ قرآن و روایت ائمه معصومین دارد.

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران اضافه کرد: بر همین اساس هیئت‌های اندیشه‌ورز در مسئله راهیان نور شکل گرفته اما در بحث محتوایی باید بیشتر از این کار کرد.

مجیدی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب این جنگ سرمایه و ثروت ملی ما است و هنوز برای رسیدن به آرمان واقعی اش خیلی فاصله دارد.

این مسئول بر ضرورت بالا بردن کیفیت اعزام‌ها، یادواره ها و گرامی‌داشت شهدا در سال جدید تاکید کرد و گفت: شاخص‌ترین برنامه‌های راهیان نور و برنامه های مهمی که سپاه در هیئت های اندیشه‌ورز برای کیفی سازی راهیان نور در نظر گرفت با توجه به عقبه تاریخی که لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس دارد، مراسم تحویل سال نو در یادمان هفت تپه بود.

مجیدی تشییع 2 شهید گمنام را در هفت تپه از دیگر برنامه های این هیئت دانست و عنوان کرد: این برنامه با شکوه خاصی با حضور هزاران زائر مازندران و استان های دیگر و مردم عشایر آن منطقه برگزار شد.

وی حضور 2 شهید گمنام را در این منطقه بهانه ای برای آبادانی مناطق اطراف هفت تپه دانست و به نقش مردم علوی تبار مازندران و حضور قوی رزمندگان لشکر 25 کربلا در دفاع مقدس بخصوص در عملیات والفجر 8 و نصب پرچم علی بن موسی الرضا (ع) بر مناره مسجد فاو اشاره کرد و گفت: باید با ابزار هنر رشادت ها و ایثارگری های شهدا را به مردم نشان داد.

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران ادامه داد: در بحث آثار مکتوب و هنری تا سطح مطلوب خیلی فاصله داریم.

این مسئول به عملکرد اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در این زمینه اشاره کرد و افزود: اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران کارهای قابل توجهی را در این زمینه انجام داده تا نسل جوان از مستندات جنگ آگاه شوند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این رابطه هم مسئولین باید بستر‌سازی کنند و هم رزمندگانی که در دفاع مقدس و عملیات‌های بزرگ و مختلف حضور داشتند باید همکاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار