صنایع‌دستی و گردشگری از موثرترین بسترها برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: صنایع‌دستی و گردشگری از موثرترین بسترها برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی است.
کد خبر: ۲۸۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱ - 24March 2018

مشهد| صنایع‌دستی و گردشگری از موثرترین بسترها برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری اظهار داشت: صنایع دستی و گردشگری از موثرترین بسترها برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی است و درآمد پایدار حاصل از آن می‌تواند وابستگی کشور به درآمد نفتی را کاهش دهد.

وی افزود: تصور اثرگذاری گردشگر خارجی بر فرهنگ ملی و دینی ایران، تصوری غلط است، قطعا موضوع عکس این خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: جاذبه‌های گردشگری و اقلیمی ایران از کشورهایی با میزان گردشگر بالا همچون ترکیه بسیار بیشتر است، اما متاسفانه هزینه سفر یک خانواده ایرانی به مناطق گردشگری داخلی حتی مشهد مقدس، بعضاً از هزینه سفر به ترکیه  گران‌تر است.

وی تصریح کرد: منطقه شمال کشور از جمله زیباترین و بی‌نظیرترین اقلیم‌ها برای توسعه گردشگری است، متأسفانه امروز این جغرافیای زیبا به دست عده‌ای سودجو در دست نابودی قرار دارد.

رئیسی با بیان اینکه آستان قدس بودجه‎ و تمرکز ویژه‌ای برای خرید کتب خطی اختصاص داده است تا از خروج این آثار مهم فرهنگی از کشور جلوگیری شود، بیان کرد:‌ آستان قدس از فرصت حضور انبوه زوار در طول سال استفاده کرده و  نمایشگاه‌های مختلفی را با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی برگزار می‌‌کند تا پشتیبانی برای صنایع دستی باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها