هلاکت ۲۰ عضو گروه بوکوحرام در درگیری با ارتش چاد

در درگیری بوکوحرام با ارتش چاد، یک نظامی و ۲۰ بوکوحرامی کشته شدند.
کد خبر: ۲۸۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹ - 24March 2018

هلاکت ۲۰ عضو گروه بوکوحرام در درگیری با ارتش چادبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، منابع نظامی چاد روز شنبه اعلام کردند: در جریان درگیری روز جمعه میان گروه تکفیری بوکوحرام و ارتش چاد در منطقه دریاچه چاد یک نظامی چادی و ۲۰ عضو بوکوحرام کشته شدند.

یک افسر ستاد مشترک ارتش چاد اعلام کرد «درگیری میان نیرو‌های ارتش چاد و عناصر بوکوحرام روز جمعه در جزیره‌ای موسوم به چوکو حاجی در منطقه دریاچه چاد روی داد».

این افسر ارتش چاد با تصریح بر اینکه «نیرو‌های ارتش چاد یکی از عناصر خود را در این درگیری از دست دادند» و پنج نظامی دیگر چاد نیز زخمی شدند، اعلام کرد «۲۰ عنصر بوکوحرام کشته شدند و مقادیر قابل توجهی تجهیزات به غنمیت گرفته شد».

این منبع افزود روز شنبه نیز «پاکسازی منطقه ادامه داشت».

دو نظامی چادی از جمله یک سروان ارتش این کشور یک ماه پیش در کمین بوکوحرام در همین منطقه از دریاچه چاد در نزدیکی مرز نیجریه کشته شده بودند.

این نخستین حمله بوکوحرام بعد از سال ۲۰۱۷ در چاد بود. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ نیز در حملات بوکوحرام ۹ نظامی چاد کشته شده بودند.

از سال‌ها پیش ارتش چاد و «کمیته‌های هوشیاری» غیر نظامی در منطقه دریاچه چاد به گشتزنی می‌پردازند تا از بازگشت تکفیری‌های گروه بوکوحرام به منطقه دریاچه چاد جلوگیری کنند.

ارتش چاد و نیرو‌های چند ملیتی مختلط (نیروی منطقه‌ای مبارزه با بوکوحرام) نیرو‌های بوکوحرام را از اکثر مناطق چاد از جمله دریاچه چاد که بوکوحرام تصرف کرده بود، فراری داده‌اند.

در طرف مرز نیجریه نیز ارتش این کشور تکفیری‌ها را در یکی از پایگاه‌های اصلی آن‌ها در جنگل سامبیسا در ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه به دام انداخته است.

بوکوحرام که در نیجریه به وجود آمده و در این کشور گسترش یافته است، به حملات مرگبار و حمله به نیرو‌های امنیتی این کشور و ربودن دختران جوان مبادرت می‌کند.

با وجود این، بوکوحرام روز چهارشنبه حدود یکصد دختر مدرسه‌ای را که در ۱۹ فوریه ربوده بود، آزاد کرد.

بوکوحرام به حملات در کشور‌های هم مرز با نیجریه مانند چاد، کامرون و نیجر نیز مبادرت می‌کند.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر فقط در نیجریه در حملات بوکوحرام کشته شده اند.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها