دومین یادواره شهدای روستای «پوم» برگزار می‌شود

دومین یادواره شهدای روستای «پوم» از توابع شهرستان «میناب»، سه شنبه هفتم فروردین سال جاری در این روستا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ - 26March 2018

دومین یادواره شهدای روستای «پوم» برگزار می‌شود«مرتضی بهرامی» دبیر دومین یادواره شهدای روستای «پوم» در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در بندرعباس، اظهار داشت: یادواره شهیدان «موسی عباس زاده» و «هاشم رئیسی» توسط گروه جهادی «ابنا الخامنه‌ای» با مشارکت مردم این روستا سه شنبه هفتم فروردین ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این یادواره از 10 نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

بهرامی بیان کرد: منطقه «سندرک» که بین شهرستان‌های «میناب» و «بشاگرد» قرار دارد، دارای 26 شهید دفاع مقدس و 4 شهید گمنام است.

مسئول اردوهای جهادی «ابنا خامنه‌ای» یکی از امتیازهای این روستا را فعالیت‌های فرهنگی آن عنوان کرد و بیان داشت: پوم از لحاظ فرهنگی بیش ترین تعداد معلم و فرهنگی و همچنین 30 روحانی دارد که نقش موثری در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی روستا دارند.

بهرامی، برگزاری کلاس‌های آموزشی روخوانی و روان‌خوانی و حفظ قرآن، مشاوره‌های خانواده و ازدواج و برگزاری یادواره‌های شهدا در این منطقه را جمله فعالیت‌های این گروه جهادی عنوان کرد.

به گفته وی، ثمره این کلاس‌های آموزشی را تربیت 3 حافظ کل قرآن، یک نفر حافظ 15 جزء و یک نفر نیز درحال حفظ کل قرآن دانست و اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از مردم روستا در کلاس‌های آموزشی قرآن حضور دارند.

شهید موسی عباس زاده متولد 10 مهرماه 47 در روستای پوم سندرک، 17 مردادسال 67 در منطقه فکه به شهادت رسید.

شهید هاشم رئیسی نیز سوم فروردین سال 59 در چهابهار به ضرب گلوله به شهادت رسید.

روستای پوم نیز در 20 کیلومتری سندرک قرار دارد و نزدیک به 2 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار