فرمانده سپاه کربلا مازندران:

استفاده از تولیدات داخلی باید تبدیل به «غرور ملی» شود

«محمدحسین بابایی» با تاکید بر جدیت مسئولان نسبت به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری، گفت: استفاده از تولیدات داخلی باید تبدیل به غرور ملی آحاد جامعه شود.
کد خبر: ۲۸۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶ - 27March 2018

استفاده از تولیدات داخلی باید تبدیل به «غرور ملی» شودبه گزارش دفاع پرس از ساری به‌ نقل از قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی راهیان‌نور سپاه کربلای مازندران، سردار «محمدحسین بابایی» فرمانده سپاه کربلا مازندران اظهار داشت: شعار سال ۹۷ که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شد، بسیار روشن و واضح بود و باید همه عملاً به آن توجه کنیم و در حد چاپ بنر و پوستر نباشد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها روی اقتصاد و معیشت تأکید دارند، افزود: دشمن مشاهده کرده که مردم ما را از لحاظ فرهنگی و اعتقادی نمی‌تواند شکست بدهد، اما می‌تواند با در تنگنای اقتصادی گذاشتن کشور، زمینه‌های کوتاه آمدن مسئولان بر سر آرمان‌های انقلاب را فراهم کند.

بابایی گفت: رهبر معظم انقلاب سال‌ها در حال فرهنگ‌سازی در بین مردم و مسئولان هستند که باید توجه کنیم به استحکام درونی نظام از حیث تولید داخلی و فرهنگ استفاده از تولیدات ملی به‌عنوان یک ارزش و غرور ملی بنگریم، اما در این میان موانعی بوده که باید رفع شود.

وی از موانع اصلی استحکام درونی را واردات بی‌رویه و غیر‌ضروری به کشور دانست و گفت: آن‌جایی که تولید داخلی و کالای ایرانی مرغوب وجود دارد، واردات به این تولید و این کالای باکیفیت ایرانی ضربه می‌زند، آن‌جا باید با جدیت تمام جلوی واردات گرفته شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران تاکید کرد: فساد و تنبلی برخی مسئولان، مصرف جنس خارجی توسط برخی از مدیران و مردم، بی‌توجهی به اصول اقتصاد مقاومتی و اعتماد به نسخه‌های اقتصادی بیگانگان در کشور تمامی ندارد.‌

وی تاکید کرد: همان میزان که در موضوع فرهنگی به جوانان مومن و انقلابی خودمان اعتماد داریم و رهبر انقلاب دستور «آتش به اختیار» به این جوانان را دادند، در حوزه تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی انتظار آتش به اختیار از جوانان است. مردم و جوانان با غیرت باید تعصب داشته باشند نسبت به خرید کالا‌های داخلی و مصرف تولید داخل اقدام جدی صورت دهند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: حرف بسیار روشنی است و بار‌ها مقام معظم رهبری به دولت اشاره کردند که جوانان این مرز و بوم توانستند ماهواره را در مدار زمین قرار بدهند آیا نمی‌توانند در حوزه اقتصاد، در صنعت خودروسازی یک خودروی باکیفیت با استاندارد‌های جهانی تولید کنند؟ اما متاسفانه مسئولان نیامدند و به جوانان و متخصصان ما اعتماد نکردند و کار را به جوانان اهل فن و متخصص ندادند.‌

بابایی گفت: دولت باید با اعمال سیاست‌های تشویقی برای مجریان و حامیان تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و استفاده از ظرفیت‌های معطل مانده تولیدی کشور و بهره‌وری از منابع موجود در کشور و در کنار آن نظارت بر تولیدات داخلی از حیث داشتن استاندارد‌های لازم، زمینه شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار