وصیت‌نامه شهید عبدالرضا اثباتی/ شما را به پیروی از امام سفارش می‌کنم

شهید «عبدالرضا اثباتی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «وصیت می‌کنم شما را به پیروی از امام و پشتیبانی از ولایت فقیه و دوری از گناهان و کسب تقوی و جدائی از دنیا و اخلاص در کار‌ها و این که عمر دنیا را کوتاه بدانید و آن را قرارگاه مطمئن و امن نپندارید.»
کد خبر: ۲۸۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 05April 2018

وصیت‌نامه شهید عبدالرضا اثباتی/ شما را پیروی از امام و پشتیبانی از ولایت فقیه سفارش می‌کنمبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «عبدالرضا اثباتی» در تاریخ یکم تیر ۱۳۳۸ در تهران چشم به جهان گشود. وی با سِمت فرماندهی دسته گروهان سیدالشهدا (ع) در عملیات بیت‌المقدس ۲ منطقه ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در ادامه متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، می‌خوانید:

«اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

(یا‌ایها الذین امنوا هل ادلکم علی تجاره تنجیکم من عذاب الیم تومنون بالله و رسوله تجاهدون فی سبیل الله باموالکم و انفسکم ذالکم خیرلکم ان کنتم تعلمون) آیه 10 تا 11 سوره صف

(اشهد ان لا اله الا الله و اشهدا ان محمداً رسول الله و اشهد ان امیرالمومنین و اولاده المعصومین (ع) حجج الله)

گواهی می‌دهم به یگانی پروردگار عالم و آن که حضرت محمد (ص) بنده و فرستاده‌ی اوست برای هدایت بشر.

خداوندا تو را شکر می‌گویم بر همه نعمت‌هایت که به شماره درنیاید و بر آن که به ما هستی بخشیدی و ما را به راه خود هدایت کردی و راه جهاد در راه خودت را بر ما گشودی.

پروردگارا جز تو کسی را ندارم و غیر تو پناهی نمی‌یابم. خداوندا کوچکم و ضعیف و هیچ چیز ندارم که وسیله نجاتم باشد جز امیدواری به بخشش و رحمت تو. پس به تو پناه می‌برم از سختی روز حساب. خداوندا پس وای بر من و بر بی کسی‌ام و زشتی اعمالم در آنروز. مولای من به تو روی آورده‌ام و از تو می‌خواهم که با فضل و کرمت بر من ببخشائی و دستم را بگیری و تنهایم نگذاری.

من برای انجام تکلیف الهی و پیروی از قرآن مجید و انجام فرمان امام و تقرب به سوی خدا و یاری دوستان او و نصرت دین خدا به جبهه آمدم و امروز دفاع از کشور اسلامی را دفاع از قرآن کریم می‌دانم و در این راه راضی هستم به رضای او و تسلیم به امر او؛ و ان‌شاءالله که کشته شدن ما در راه خدا وسیله‌ای باشد برای آمرزش گناهان‌مان.

به یاد بیاورید که حضرت سیدالشهداء (ع) و همه اصحابش تا طفل شش ماهه‌اش با جگر‌های سوزان و لب‌های عطشان به شهادت رسیدند و کسی باقی نماند مگر آن که به اسارت برده شد.

پس‌ ای مادران، در از دست دادن فرزندانتان محزون نباشید و صبر پیشه کنید که این وسیله امتحان ما و شماست و بدانید که دنیا سرای مفارقت و جدائی است و ما همه مسافر‌های آخرتیم.

(ولنبلونکم بشی‌ء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال والانفس و الثمرات و بشرالصابرین.)

بر امت اسلامی است که حافظ اسلام و قرآن کریم باشد که امروز اسلام امانتی است الهی در دستان ما.

وصیت می‌کنم شما را به پیروی از امام و پشتیبانی از ولایت فقیه و دوری از گناهان و کسب تقوی و جدائی از دنیا و اخلاص در کار‌ها و این که عمر دنیا را کوتاه بدانید و آن را قرارگاه مطمئن و امن نپندارید. پس دل‌های خود را از محبت آن خالی کنید. بیشتر به یاد قیامت باشید و در راه خدا با مال‌ها و جان‌هایتان جهاد کنید و بدانید که برای حفظ اسلام و قرآن و استقلال، راهی جز جهاد و مبارزه با ستمگران و استعمارگران وجود ندارد؛ و تا فرصت باقی است توشه فردا را فراهم سازید که امروز به فردا نزدیک است و فردا راهی برای بازگشت نیست.

بر جوانان و نوجوانان است که اخلاص و پاکی خود را نگهدارند و خود را آلوده به لذت‌های زودگذر دنیا نکنند. از گناهان دوری کنند و قرآن را همنشین خود قرار دهند تا به خداوند نزدیکتر شوند. در کسب اخلاق اسلامی کوشش کنند و نیروی جوانی‌شان را در راه غیر خدا مصرف نکنند و به مساجد بروند و با دوستان مومن همنشین شوند و از همنشینی با اشخاص بد بپرهیزند. بخصوص طرز فکر‌ها و گروهک‌هائی راکه با اسم اسلام قصد ضربه زدن به اسلام و جمهوری اسلامی را دارند را از خود طرد کنند و بدانند که آن‌ها بزرگترین دشمنان داخلی انقلاب و اسلام هستند؛ و نیز آن‌هائی که به هر عنوان با امام و جمهوری اسلامی مخالفت می‌کنند در صف منافقین و منحرفین هستند.

هر چه می‌خواهید از خدا بخواهید و به ائمه متوسل شوید، به جبهه بروید و در کارهایتان خدا را از یاد نبرید که خداوند به همه اعمال ما آگاه است و بدانید که دوستان شما که به شهادت رسیدند راه را پیدا کرده و بر دیگران سبقت گرفتند.

برای انجام کارهایم پدرم را صاحب اختیار می‌دانم.

مقدار هزارتومان صدقه بدهید، مقداری کتاب و قرآن دارم که آن مقدارش را که لازم ندارید به کتابخانه دبیرستان هفده شهریور (سه راه افسریه) بدهید.

اگر مقدور بود در مسجد یا در منزل دعای توسل یا کمیل برگزار کنید که به دعا نیازمندم. من از همه راضی هستم و از همه آشنایان می‌خواهم که حلالم کنند و از همه دوستانم که مرا ببخشند.

برایم قرآن بخوانید که قرآن را بیشتر از همه چیز دوست دارم.

از خداوند می‌خواهم که در آخرت همه‌ی ما را با شهدا و بندگان صالحش محشور کند.

عبدالرضا اثباتی»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها