ابوالخیر زبیر:

امیدی به کشورهای عربی در دفاع از فلسطین نیست/ پاکستان و ایران وارد عمل شوند

رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان گفت: اسلام‌آباد و تهران باید با تشکیل اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی برای کمک به مردم فلسطین وارد عمل شوند.
کد خبر: ۲۸۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ - 07April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، صاحبزاده ابوالخیر زبیر رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان در گفت‌وگویی جنایات اخیر اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرد و سکوت مجامع بین المللی در این زمینه را غیر قابل پذیرش دانست.

وی اظهار داشت: کشورهای عربی به جای مخالفت با اسرائیل از این کشور پیروی می‌کنند و فقط ایران است که جنایات رژیم صیهونیستی را محکوم می‌کند.

ابوالخیر زبیر تأکید کرد: حزب جمعیت علمای اسلام به مناسبت جنایات اخیر اسرائیل و در حمایت از مردم فلسطین در سراسر پاکستان عزای عمومی اعلام کرده است.

وی افزود: حاکمان کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند و به جای دوستی با ترامپ و اسرائیل علیه رژیم صیهونیستی متحد شوند.

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان اظهار داشت: اعتراض مسالمت آمیز حق هر ملتی است اما اسرائیل با حمله به مردم بی‌دفاع این حق را از فلسطینیان گرفت.

وی افزود: تیراندازی و استفاده از سلاح جنگی علیه مردم بی‌دفاع نقض آشکار قوانین بین المللی و اقدام تروریستی علیه فلسطینیان است.

ابو الخیر زبیر تأکید کرد: پاکستان و ایران باید با تشکیل اجلاس فوق العاده وزاری خارجه کشورهای اسلامی برای کمک به مردم فلسطین وارد عمل شوند.

وی افزود: کشورهای غربی همیشه به جای حمایت از مردم مظلوم فلسطین از اسرائیل جانب داری می‌کنند بنابراین نباید از آن‌ها توقع انصاف داشته باشیم.

صاحبزاده ابوالخیر زبیر گفت: در شرایط فعلی پاکستان و ایران باید کشورهای اسلامی را متحد و برای تصویب یک لایحه عمل مشترک برای حمایت از مردم فلسطین وارد عمل شوند.

وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به کشتار مردم فلسطین که به مناسبت سالگرد «روز زمین» در نوار غزه تجمع کردند، اقدام اسرائیل را محکوم کرد.

راهپیمایی روز جمعه دهم فروردین 1397 که به مناسبت سالگرد «روز زمین» در نوار غزه برگزار شد، با حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شد و در جریان آن 17 فلسطینی به شهادت رسیدند.

منبع:‌ فارس

نظر شما
پربیننده ها