امانی:

سرکوب تظاهرات فلسطینی‌ها نشان‌دهنده هراس صهیونیست‌هاست

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه سرکوب تظاهرات فلسطینی‌ها نشان از هراس صهیونیست‌ها دارد، گفت: رژیم صهیونیستی برخلاف واقعیت، طوری وانمود می‌کند که توانایی عبور از تمام تهدیدها و تثبیت موجودیت خود را دارد.
کد خبر: ۲۸۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ - 08April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مجتبی امانی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با اشاره به قتل‌عام فلسطینی‌ها در راهپیمایی بازگشت توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: با وجود اینکه عوامل بسیاری رژیم صهیونیستی را در طول سالیان متمادی پس از شکل‌‌گیری‌ تهدید کرده اما در شش سال اخیر این رژیم تلاش کرده در پوشش انقلاب‌ کشورهای عربی و به خصوص سوریه وانمود کند که تهدیدها کاهش یافته است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در این سال‌ها طوری وانمود کرده که می‌تواند از تمام این تهدیدها عبور کرده و موجودیت خود را تثبیت کند، لذا با سرکوب اعتراض فلسطینی‌ها سعی در مقابله با تشدید اوضاع بر علیه خود دارد.

امانی بر همین اساس ادامه داد: مقابله اخیر رژیم صهیونیستی با تظاهرات مردم فلسطین نشان از هراسی دارد که صهیونیست‌ها با آن مواجه‌ هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید براینکه نوعی درگیری بین آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از اتخاذ بی‌تفاوتی از سوی آمریکا نسبت به حوادث سوریه به وجود آمده است، گفت: گفته‌ می‌شود نتانیاهو در تماس تلفنی‌ خود به شدت با تصمیمی که از سوی ترامپ برای خروج از سوریه اعلام شده مخالفت کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه صهیونیست‌ها تمام نقشه‌هایی که علیه محور مقاومت کشیده بودند را نقش برآب می‌بینند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به گونه‌ای از بین رفتن داعش در سوریه و بازگشت آرامش به این کشور را مترادف با ظهور قدرتمندانه سوریه در محور مقاومت می‌داند که موجودیت این رژیم را تهدید خواهد کرد.

امانی با بیان اینکه آنچه صهیونیست‌ها بعد از شکست توطئه‌های‌شان علیه محور مقاومت در 6 سال اخیر انجام می‌دهند این است که بتوانند یارانی در داخل کشورهای عربی برای خود انتخاب کنند، اظهار داشت: سعودی‌ها با عملکرد حماقت‌آمیز خود و با تصور اینکه ایجاد جبهه متحد توسط سعودی، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها می‌تواند منجر به مقابله با محور مقاومت شود، سعی می‌کنند نسبت به صهیونیست‌ها نرمش نشان داده و به زعم خود در چارچوب این نرمش، اقداماتی علیه ایران و محور مقاومت اتخاذ کنند.

منبع:‌ فارس

نظر شما
پربیننده ها