دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اقدامات انگلیس در خلیج فارس در جهت ناامن کردن منطقه است/ ایران هرگونه خطای انگلیسی‌ها را پاسخ می‌دهد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات انگلیس در خلیج فارس در جهت ناامن کردن منطقه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه خطای انگلیسی‌ها طی این حضور را پاسخ سختی خواهد داد.
کد خبر: ۲۸۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ - 09April 2018

/«کمال دهقانی‌فیروزآبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شهرستان‌های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، ضمن محکوم کردن اقدامات مداخله‌جویانه انگلیس در خلیج فارس و افتتاح نخستین پایگاه نظامی این کشور در بحرین، اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی با کشورهایی غیر از کشورهای منطقه در آب‌های خلیج فارس واضح است و ما با صراحت با نفوذ کشورهای بیگانه در این منطقه مخالف هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور مقامات انگلیسی در حوزه خلیج فارس را غیرقابل قبول دانست و افزود: حضور کشوری مثل انگلیس در آب‌های خلیج فارس که سابقه خوبی در روابط بین‌المللی ندارد و همیشه در راستای مداخله در امور کشورهای اسلامی منطقه با آمریکایی‌ها مشارکت داشته طبیعی جلوه نمی‌کند و اقدامات انگلیسی‌ها در آب‌های خلیج فارس مشکوک و در جهت ناامن کردن منطقه است.

وی ادامه داد: انگلیس چهره پنهان و دخالت‌های مخفیانه خود را با تاسیس نخستین پایگاه نظامی در خلیج فارس آشکار کرده است که این موضوع پیامی برای کشورهای منطقه مبنی بر اینکه انگلیسی‌ها با کمک آمریکا قصد دارند منطقه را به آشوب بکشند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در تثبیت امنیت در منطقه خاطرنشان کرد: توانمندی ما در برقراری امنیت و ایجاد صلح در میان کشورهای اسلامی همسایه نقشی اساسی و بی‌بدیل است، ما ثابت کرده‌ایم علاوه بر کمک‌رسانی به نیروهای مقاومت، می‌توانیم از حقوق خود نیز دفاع کنیم؛ لذا هرگز اجازه نخواهیم داد چنین پایگاه‌هایی فعالیت‌هایی علیه ایران داشته باشند از این رو جمهوری اسلامی هرگونه خطای انگلیسی‌ها طی این حضور را پاسخ سختی خواهد داد.

این نماینده مجلس در پایان همکاری انگلیسی‌ها با آمریکا در خلیج فارس را نشان از بحران‌آفرینی این 2 کشور در منطقه عنوان کرد و گفت: حضور پایگاه‌های آمریکایی‌ها در قطر و عربستان و افتتاح اولین پایگاه نظامی انگلیسی‌ها در بحرین  نشان از همفکری و همکاری آمریکا و انگلیس در جهت ایجاد تنش در کشورهای منطقه دارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار