مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین خبر داد؛

۱۰ جلد کتاب دفاع مقدس در قزوین رونمایی می‌شود

«مهدی طاهرخانی» گفت: به منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های ایثارگران، رزمندگان و شهدا، ۱۰ جلد کتاب دفاع مقدس همزمان با بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در قزوین رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۸۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ - 09April 2018

رونمایی از 10 جلد کتاب دفاع مقدس در سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قزوین، «مهدی طاهرخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان، اظهار داشت: امسال سی و ششمین سالروز آزادسازی خرمشهر را پیشِ رو داریم که در سال ۶۱ با رشادت رزمندگان این رویداد مهم دفاع مقدس شکل گرفت.

وی افزود: موفقیت‌های نظام و دفاع مقدس چشم‌گیر و زیاد است و از برجسته‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس، عملیات «بیت‌المقدس» است که در سال ۶۱ با به کارگیری توان جمهوری اسلامی ایران و با حضور نیرو‌های مسلح سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج مردمی و جهاد سازندگی و سایر اقشار جامعه حاصل شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: به تعبیری عملیات «بیت‌المقدس» یک عملیات مردمی بود، چراکه نقش مردم در پیروزی این عملیات بسیار برجسته بود.

وی ادامه داد: همه ساله در این ایام، برنامه‌های متعددی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که امسال نیز به همین مناسبت در روز‌های دوم تا چهارم خرداد‌ماه به مدت سه روز برنامه‌های گرامی‌داشتی برگزار می‌شود.

طاهرخانی عنوان کرد: روز چهارم خرداد‌ماه با عنوان روز «مقاومت و پایداری مردم دزفول» نام‌گذاری شده و روز دوم هم بنا شده تا برنامه‌هایی در سطح کشور داشته باشیم.

وی بیان کرد: شعار مراسم‌های سالروز سوم خرداد‌ماه در سال جاری «ما توانستیم» است و برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا انجام می‌شود که از جمله آن‌ها برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح است و بر اساس تقسیم بندی انجام شده در بین نیرو‌های مسلح، امسال مسئولیت این برنامه بر عهده ارتش است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین عنوان کرد: از جمله ویژگی‌های برنامه‌های سوم خرداد امسال، تقارن برنامه‌ها با ماه مبارک رمضان است، بنابراین بسیاری از این برنامه‌ها باید متناسب با روح معنویت حاکم در ماه رمضان برگزار شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، فضاسازی شهری، سخنرانی پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری یادواره شهدا، نشست‌های بصیرتی، دیدار با خانواده شهدای عملیات «بیت‌المقدس»، برگزاری شب خاطره و شب شعر از جمله برنامه‌های این ایام است.

طاهرخانی بیان کرد: تاکنون ۷۲ شهید گمنام در سطح استان قزوین تشییع و تدفین شدند، لذا بخشی از یادمان‌هایی که قرار است عملیات اجرایی آن در این ایام شروع شود، باید برنامه‌ریزی شود که این برنامه‌ها با زمان‌بندی اعلام شوند.

وی عنوان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین به منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های ایثارگران و رزمندگان و شهدا، ۱۰ جلد کتاب دفاع مقدس را آماده کرده است که در این ایام رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار