بزرگداشت سالروز شهادت آوینی در گلزار شهدا برگزار شد+ تصاویر

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آوینی با حضور خانواده شهدا و دانش آموزان بر سر مزار این شهید بزرگوار برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ - 09April 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی امروز 20 فروردین با حضور دانش آموزان و خانواده معزز شهدا و ایثارگران بر سر مزار این شهید بزرگوار در قطعه 29 گلزار شهدا برگزار شد. در این مراسم پس از قرائت زیارت عاشورا، رزمندگان دوران دفاع مقدس به خاطره‌گویی پرداختند.

سید مرتضی آوینی در سال ۱۳۲۶ در شهرری به دنیا آمد. وی با شروع جنگ و محاصره بندر خرمشهر به این شهر رفت و با یاری همکارانش فیلم «فتح خون» را ساخت. سپس مجموعه «حقیقت» را برای شهر آبادان تهیه کرد.

مشهورترین کار آوینی ساخت مجموعه تلویزیونی «روایت فتح» بود که از سال ۱۳۶۴ از تلویزیون پخش شد. روایت فتح، از آنجا که چهره واقعی جبهه‌های جنگ را نشان می‌داد، مورد توجه قرار گرفت. وی علاوه بر ساخت فیلم‌های مستند، فعالیت چشمگیری نیز در مطبوعات داشت.

آوینی در سال ۱۳۷۱ بار دیگر ساخت مجموعه تلویزیونی روایت فتح را آغاز کرد و راهی مناطق مختلف جنگی شد. وی شنیده بود، دالان‌هایی در منطقه فکه پیدا شده که پیکر ده‌ها رزمنده ایرانی در آنجا مدفون است. وی در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ راهی آن منطقه شد. در این منطقه پای اوینی بر روی یک مین خنثی نشده رفت. سرانجام بر اثر این مجروحیت وی به شهادت رسید.

بزرگداشت سالروز شهادت آوینی با حضور دانش آموزان برگزار شد

بزرگداشت سالروز شهادت آوینی با حضور دانش آموزان برگزار شد

بزرگداشت سالروز شهادت آوینی با حضور دانش آموزان برگزار شد

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار