اعلام آمادگی مجلس برای تحقق شعار سال

250 نماینده مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از شعار سال و کالای ایرانی اعلام کردند.
کد خبر: ۲۸۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ - 10April 2018

آمادگی خود را برای تحقق شعار سال اعلام می کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه 250 نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از کالای ایرانی به‌عنوان شعار سال 1397 قرائت و راهبردهای مجلس در این زمینه اعلام شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی موجب افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات، کاهش تورم از طریق جذب نقدینگی‌های سرگردان در جامعه و نیز باعث تقویت روحیه خودباوری و عزم ملی مردم می‌شود و با توجه به رقابت‌پذیر شدن تولید در شرایط اقتصادی فعلی، باعث رقابتی شدن قیمت و افزایش کیفیت خواهد شد.

حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی مستلزم حرکتی سه‌جانبه است و آحاد مردم مخاطب نامگذاری امسال هستند. تولیدکنندگان کالای ایرانی، مصرف‌کنندگان و حاکمیت اعم از دولت و مجلس و دیگر نهادهای حکومتی، هرکدام وظایفی را در این زمینه بر عهده دارند که تحقق شعار امسال منوط به انجام این وظایف در هر سه بخش است. تولید رقابت‌پذیر، ارتقای بهره‌وری و کیفیت، عرضه محصولات مرغوب و ارائه نشان‌های تجاری بر عهده تولیدکنندگان و مصرف‌ کالای ایرانی باکیفیت و تشویق تولیدکنندگان و عزم ملی برای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی بر عهده مصرف‌کنندگان و نهایتاً حمایت‌های بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و گمرکی و تعرفه‌ای از یکسو و رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار و زدودن مقررات زاید، از وظایف دولت و حاکمیت است.

در این میان، وظیفه دولت به‌عنوان سکاندار اجرایی کشور از همه سنگین‌تر است و همه قوا و نهادها نیز باید با عزم ملی در این راستا همکاری کند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لبیک به نامگذاری سال ۱۳۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، آمادگی خویش را در جهت استفاده کامل از ظرفیت نظارتی مجلس و نیز در صورت لزوم، قانونگذاری و یا اصلاح ویرایش قوانین مرتبط اعلام کرده و خدا را شاکریم که در سال گذشته مجلس توفیق یافت گزارش نظارتی درباره نحوه عملی شدن قانون حداکثر استفاده از توان داخلی، تولید و خدمات کشور را همراه با آسیب‌شناسی و شناخت نقاط ضعف اجرایی ارائه کرده و هم‌اکنون در حال اصلاح این قانون برای بالا بردن ضمانت اجرای آن و بستن رخنه‌گاه‌ها و راه‌های دور زدن قانون هستیم؛ به نحوی که ورود کالاهای خارجی که امکان تولید داخلی دارد، توسط دستگاه‌های اجرایی، ممنوع و واردات تجهیزات، ماشین‌آلات و کالاهای نیمه ساخته جهت اجرای پروژه‌های عمرانی طبق قانون عملی شود.

همچنین کارگروه مبارزه با قاچاق کالا در مجلس تشکیل شده و گزارش خود را برای آسیب‌شناسی در این زمینه و قانونگذاری ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار