حمایت از کالای ایرانی (۱)/ پرورش‌دهنده بلدرچین در گفت‌وگو با دفاع پرس:

پرورش بلدرچین کاری ساده و زودبازده است/ کمترین میزان تلفات جوجه‌ها را داشتم

«منصور خادمی» گفت: آموزش جهاد کشاورزی و اعطای وام بسیج، کار پرورش بلدرچین را برایم رقم زدند، من نیز مستمر و پیگیر تلاش می‌کنم تا تولید بالا و خوبی داشته باشم.
کد خبر: ۲۸۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ - 29April 2018

«منصور خادمی» کارآفرین و پرورش‌دهنده بلدرچین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، با بیان این‌که کار پرورش بلدرچین، کاری ساده و زودبازده است و سرمایه زیادی هم نمی‌خواهد، اظهار داشت: در ابتدا راننده کامیون بودم، ولی به دلیل مشکل کمرم که نمی‌توانستم رانندگی کنم و کار‌های سخت را انجام دهم، با تمام توان و با آمادگی لازم به عرصه پرورش بلدرچین وارد شدم و با مراجعه به جهاد کشاورزی، بعد از این که طرح خود را مطرح کردم، کارشناسان ضمن بازدید از قطعه زمینی که داشتم، آن را مناسب پرورش بلدرچین دانستند و در چهار جلسه ۲ ساعته همه آموزش‌های لازم را به من دادند.

وی افزود: با مراجعه به بسیج، ۱۵ میلیون تومان وام گرفتم و ۱۵ میلیون تومان هم پس‌انداز داشتم که توانستم در زمینی که در اختیار داشتم یک سالن ۳۰۰ متری برای پرورش بلدرچین احداث کنم.

خادمی تصریح کرد: حدود ۲ ماه مانده به سال نو ۱۳۹۷، شروع به انجام فعالیت کردم و توانستم کار پرورش بلدرچین را با خرید ۱۴ هزار و ۲۰۰ جوجه راه‌اندازی و فعالیت خود را در این عرصه آغاز کنم.

این کارآفرین موفق، با بیان این‌که در این مدت فقط ۱۴۰ جوجه بلدرچین تلفات داشته‌ام، گفت: این میزان در مقیاس با میزان کارم بسیار کم است و خوشبختانه توانسته‌ام خیلی خوب و موفق عمل کنم و با بررسی کارشناسان جهادکشاورزی، کمترین میزان تلفات جوجه‌ها را داشتم.

پرورش بلدرچین، کاری ساده و زودبازده است/ کمترین میزان تلفات جوجه‌ها را داشتم

وی بیان داشت: خانواده‌ام من را تشویق می‌کنند و همسرم نیز ضمن این که نهار مرا به محل کارم می‌آورد، در زمینه نگهداری بلدرچین‌ها نیز به من کمک می‌کند.

خادمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کار و تلاش باعث افزایش امید به زندگی و باعث رشد انسان‌ها می‌شود. خانواده من هم از این موضوع خوشحال هستند و همواره من را برای تلاش و ادامه کار تشویق می‌کنند و هر جا هم که لازم باشد همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اهداف آینده خود گفت: سرمایه گذاری برای آینده کارم را در ۲ بخش پرورش بلدرچین تخم‌گذار و نیز تهیه مزرعه‌ای برای تهیه غذای بلدرچین‌ها معطوف می‌کنم.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار