رویدادهای مهم خبری افغانستان در 24 ساعت گذشته

ادامه حملات راکتی پاکستان به شرق افغانستان، حمله ناکام طالبان برای تصرف ولسوالی «شینواری» پروان، کشته شدن معاون والی خود خوانده طالبان در ارزگان، اصلاحات گسترده در وزارت داخله افغانستان رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته افغانستان است.
کد خبر: ۲۸۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ - 10April 2018

رویدادهای مهم خبری افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ادامه حملات راکتی پاکستان به شرق افغانستان، حمله ناکام طالبان برای تصرف ولسوالی «شینواری» پروان، کشته شدن معاون والی خود خوانده طالبان در ارزگان، اصلاحات گسترده در وزارت داخله افغانستان و اختلاف داعش در تعیین سرکرده جدید در شمال افغانستان، رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته افغانستان است.

ادامه حملات راکتی پاکستان به شرق افغانستان

مسئولان محلی ولایت کنر از پرتاب بیش از ۴۰۰ راکت به دو ولسوالی این ولایت در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

غنی مصمم، سخنگوی والی کنر اعلام کرد که از روز گذشته ۴۳۳ راکت از سوی پاکستان بر ولسوالی‌های سرکانو و دانگام این ولایت پرتاب شده است.

حمله ناکام طالبان برای تصرف ولسوالی «شینواری» پروان

الوزی احمدی، فرمانده مرکز هماهنگی نیروهای امنیتی ولایت پروان گفت: بیش از ۳۵۰ عضو طالبان با هدف تصرف پاسگاه های امنیتی و سقوط ولسوالی شینواری به مراکز امنیتی این ولسوالی حمله کردند که پس از مقاومت شدید نیروهای امنیتی و درگیری یک ساعته به عقب زده شد.

کشته شدن معاون والی خود خوانده طالبان در ارزگان

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در جریان عملیات‌های نیروهای دولتی در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این کشور، ۴۵ مخالف مسلح به شمول عبدالله، معاون والی خود خوانده طالبان برای ولایت ارزگان، کشته شده اند.

اصلاحات گسترده در وزارت داخله افغانستان

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله کشور افغانستان گفت که دستکم ۳۰ تن از فرماندهان امنیه و روسای این وزارتخانه تغییر و تبدیل خواهند شد.

آقای برمک با اشاره به بررسی‌های شش ماه اخیر این وزارتخانه گفت که تغییر حتمی است و این کار به هدف اصلاحات انجام خواهد شد.

اختلاف داعش در تعیین سرکرده جدید در شمال افغانستان

«عبدالحافظ خاشی»، معاون رئیس پلیس ولایت «جوزجان» در شمال افغانستان اعلام کرد که پس از کشته شدن «قاری حکمت» سرکرده داعش در شمال افغانستان بر سر جایگزین وی میان اعضای این گروه تروریستی اختلاف ایجاد شده است.

قاری حکمت روز جمعه در یک حمله هوایی کشته شد و پس از آن نیز حامیانش «قاری حبیب رحمان» را به عنوان سرکرده داعش در شمال افغانستان تعیین کردند.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار