یادداشت/ رسول سنائی‌راد

باید هزینه ائتلاف صهیونیست‌ها با تکفیری‌ها را بالا برد

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تیفور در سوریه که با هماهنگی آمریکایی‌ها و تشویق سعودی‌ها انجام شد حمایت مستقیم و آشکار تروریسم صهیونیستی از تروریست‌های وحشی تکفیری و ادامه ائتلاف رذیلانه برای تداوم ناامنی در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود که بایستی در سطوح مختلف مورد پیگرد قرار گرفته و متجاوزان هزینه اقدام کثیف و بزدلانه خود را پرداخت کنند.
کد خبر: ۲۸۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰ - 11April 2018

باید هزینه ائتلاف صهیونیست‌ها با تکفیری‌ها را بالا بردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، رسول سنائی‌راد در یادداشتی نوشت:

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تیفور در سوریه که با هماهنگی آمریکایی‌ها و تشویق سعودی‌ها انجام شد، حمایت مستقیم و آشکار تروریسم صهیونیستی از تروریست‌های وحشی تکفیری و ادامه ائتلاف رذیلانه برای تداوم ناامنی در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود که بایستی در سطوح مختلف مورد پیگرد قرار گرفته و متجاوزان هزینه اقدام کثیف و بزدلانه خود را پرداخت کنند. مواردی که حمایت مستقیم و قطعی صهیونیست‌ها از تروریست‌های تکفیری را برای طراحی این عملیات جنایتکارانه نشان داده و تأیید می‌کند، عبارتند از:

1- قرار داشتن تروریست‌های محاصره شده در غوطه شرقی در آستانه فروپاشی کامل و تهدید تروریست‌های باقیمانده در محلات اطراف دمشق از سوی ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت که به معنای کوتاه شدن دست تروریست‌ها و حامیان آن‌ها از ابزار فشار بر پایتخت سوریه و عامل جدیدی در تغییر موازنه به ضرر تروریست‌ها به حساب می‌آید.

2- ناکامی امریکا در نجات تروریست‌های غوطه شرقی به بهانه حمله شیمیایی ارتش سوریه و ادامه روند عملیات علیه تروریست‌ها و پدید آمدن وضعیت بحرانی برای آن‌ها که مجبور به تسلیم یا فرار شده و روند اضمحلال تروریسم تکفیری را تشدید و دستان کثیف طراحان و حامیان جنگ نیابتی توسط تروریسم تکفیری را خالی‌تر از قبل ساخته.

3- بی‌اعتنایی دمشق به التماس‌های آل سعود برای سازش با حامیان تروریسم و فاصله گرفتن از مقاومت که موجب شکست و خفت سران ریاض در بهره‌گیری از دلار‌های نفتی در پیشبرد اهداف کثیف منطقه‌ای شده و لذا امروز مجدداً به استفاده از ثروت ملی عربستان برای تشویق امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به ورود مستقیم و آشکار در حمایت از تروریست‌ها و دادن تنفس مصنوعی به آنان برگشته است.

پایگاه هوایی تیفور که در ریف حمص و بادیه شام قرار گرفته، با بهره‌گیری از عملیات‌های گشت و شناسایی و حمله به هسته‌های طرف تروریست‌ها در بیابان و مراکز جمعیتی پراکنده و جلوگیری از تردد آنان و پشتیبانی از تروریست‌های مستقر در سایر مناطق، از جمله تروریست‌های محاصره شده در غوطه شرقی و ممانعت از ارسال تسلیحات و تجهیزات به آنان نقش مهمی در مبارزه با تروریسم تکفیری بر عهده دارد. امروز که تروریست‌ها در شرایط شکننده‌ای قرار دارند ضربه به این پایگاه، کمک مستقیم به تروریست‌ها به حساب می‌آید.

اتفاقی نیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کاباره‌ای و کاسبکار امریکا، پس از تأکید بر ضرورت پرداخت هزینه‌های حضور منطقه‌ای خود توسط آل‌سعود، مجدداً بر ادامه حضور نظامی در سوریه تأکید و پس از حمله صهیونیست‌ها به تی 4 سخن از تصمیم خود برای سوریه در 48 ساعت آینده به زبان آورد.

به نظر می‌رسد شرایط سخت و بحرانی تروریست‌ها، حامیان آنان را مجبور به شکل‌دهی ائتلافی کرده که تنها وقتی هزینه اقداماتشان را بالاتر از فواید احتمالی بدانند، ناچار به تجدیدنظر خواهند بود. همان‌گونه که تروریست‌های تکفیری تنها در شرایط مواجهه با قدرت، مجبور به تغییر رویه می‌شوند، ائتلاف حامی آنان در صورتی که با پاسخ قاطع و ضربت متقابل مواجه شوند، رویه کثیف حمایت از تروریست‌ها را اصلاح خواهند کرد. این ائتلاف باید در مجامع بین‌المللی افشا شده و هرگونه اقدام ابلهانه آن نیز در میدان عمل پاسخ جانانه دریافت کند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار