مسئول دبیرخانه اقشار سپاه استان کردستان:

شهید «مرتضی آوینی» در جامعه هنری نماد و اسطوره است

«حق رضا نادرپناه» گفت: شهید «سید مرتضی آوینی» در جامعه هنری به عنوان نماد و اسطوره رشادت و فرهنگ الگو و سرمشق حرکت به سوی استقلال و آزادی خواهی در کنار خیل عظیمی از شهدای گران‌قدر دیگر در جامعه مطرح است و همه ملت به وجود وی افتخار می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ - 11April 2018

هنر یک الگوی تمام از هنرمندان را در ذهن مجسم می کند/ شهید مرتضی آوینی، در جامعه هنری نماد و اسطوره است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کردستان، سرهنگ «حق رضا نادرپناه» مسئول دبیرخانه اقشار سپاه «بیت‌المقدس» استان کردستان، صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم گرامی‌داشت هفته «هنر انقلاب اسلامی» و روز قشر بسیج هنرمندان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ۲۰ فروردین‌ماه مصادف با سالگرد شهادت «سید مرتصی آوینی» به پیشنهاد حوزه هنری و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور با نام «هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد که با توجه به اهمیت و جایگاه هنر، این روز به هفته «هنر انقلاب اسلامی» ارتقاء یافت.

وی با بیان اینکه هنر یک الگوی تمام از هنرمندان را در ذهن مجسم می‌کند، گفت: با گذشت قریب به 25 سال از شهادت «سید مرتضی آوینی»، باید هنوز در راستای کارهای این شهید بزگوار رهرو باشیم.

وی گفت: شهید «سیدمرتضی آوینی» تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به‌ویژه پس از انقلاب اسلامی در مسیر به فعالیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت.

وی با اشاره به نیازهای فرهنگی کشور، رسالت هنر امروزی را نشان دادن شجاعت و شهامت شهیدان برای نسل جوان دانست و بیان داشت: تاثیری که انقلاب اسلامی بر شهید آوینی داشت را می توان به عینه در آثار وی مشاهده کرد.

نادرپناه با اشاره به اینکه هرچند كه فيلم‌هاي «روايت فتح» تا آن زمان در ميان مردم مشهور بود اما تا آن زمان كسي نمي‌دانست كه سازنده آن‌ها كيست، گفت: چرا كه نه در «روايت فتح» و نه در هيچ كدام در فيلم‌هايي كه شهید آوینی كارگرداني و تدوين كرده بود، نام عوامل عنوان نمي‌شد و آويني به تصميم خود وفادار مانده بود.

به گفته وی، شهید مرتضی آوینی در جامعه هنری به عنوان نماد و اسطوره رشادت و فرهنگ الگو و سرمشق حرکت به سوی استقلال و آزادی و آزادی‌خواهی در کنار خیل عظیمی از شهدای گران‌قدر دیگر در جامعه مطرح است و همه ملت به وجود وی افتخار می‌کنند.

مسئول دبیرخانه اقشار سپاه «بیت‌المقدس» یادآور شد: شهید آوینی پس از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی، نگاهی دقیق و نقادانه داشت و در قامت یک هنرمند مسلمان به معنای واقعی کلمه هنر را بیان می‌کرد، چرا که هنر یک هنرمند است که می‌تواند مظمونی را که در ذهن دارد را به شکل‌های مختلف تعلیم دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار