خضرایی در نشست خبری بزرگداشت هفته دفاع مقدس:

لزوم از بین بردن مافیای اطلاعات دفاع مقدس/ 20 برنامه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس در نشست خبری گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به لزوم از بین بردن مافیای اطلاعات در این حوزه، از جمع‌آوری بانک اطلاعات دفاع مقدس ویژه خبرنگاران خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸ - 21September 2014

لزوم از بین بردن مافیای اطلاعات دفاع مقدس/ 20 برنامه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری سردار خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز در باغ موزه برگزار شد.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس تنها جنگی در دویست سال اخیر است که در آن هیچ قسمتی از خاک کشور جدا نشده، بیان کرد: در این جنگ رویکرد حماسی در تقویت نیروی انسانی و پشتیبانی از رزمندگان جمهوری اسلامی مورد صیانت قرار گرفت و دشمن ناگزیر شد تا قسمتهای تصرف شده کشور را بازگرداند.

وی با تاکید بر اینکه  نباید صرفا دفاع مقدس از نظر آزادسازی کشور مورد تقدیر قرار گیرد، افزود: احترام به شهیدانی که سبب افتخار جمهوری اسلامی شده اند مهمترین نکتهای است که باید مورد توجه قرار گیرد. بیش از 25 هزار شهید در طول دفاع مقدس جان خود را برای صیانت از کشور از دست دادند. اگرچه آنها در پیش خداوند روزی میخورند ولی صیانت ملت مسلمان ایران در گرامیداشت این هفته از نظر جانفشانی این عزیزان مورد توجه است.

سردار خضرایی به نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس با رویکرد در اختیار قرار دادن اطلاعات اشاره کرد و گفت: با بازگشایی موزه دفاع مقدس در دوسال گذشته کار جمع آوری اطلاعات را آغاز کردیم. متاسفانه این اطلاعات در سالهای گذشته دست کسانی بود که برای در اختیار قرار دادن آن به خبرنگاران از آنان هزینهای دریافت میکردند. ما توانستیم اطلاعات دفاع مقدس را گردآوری کرده و در سال گذشته دیتاسنتر 450 ترابایتی اطاعات را بهره برداری کنیم.

وی بیان کرد: در دو سال گذشته هزار ساعت فیلم، صورت اسناد و عکس های دفاع مقدس گردآوری شد تا با در اختیار گذاشتن آن به حوزه های دیگر مجبور به پرداخت هزینه نباشند.

وی از باغ موزه دفاع مقدس به عنوان تنها موزه ی دیجیتالی با استفاده از فناوری های روز اشاره کرد و افزود: موزه دفاع مقدس امکان در اختیار گذاشتن اطلاعات دفاع مقدس را به صورت دیجیتالی دارد. در سال های گذشته تنها از ابزار برای نشر اطلاعات استفاده می کردیم و امکان انتشار کلیه اطلاعات را نداشتیم که در این حالت نباید انتظار داشت مردم با رویکرد دفاع مقدس آشنا شوند. در این خصوص 1500 داده اطلاعاتی که بخش اعظمی از اطلاعات دفاع مقدس را توانسته ایم در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیر باغ موزه با اشاره به اینکه تقدیر از دفاع مقدس تنها در گرامیداشت از هفته دفاع مقدس نیست، تصریح کرد: پاسداری و صیانت از خون شهدا، تعمیم اخلاق و رفتار انها و ترویج فرهنگ دفاع مقدس از جمله موضوعاتی است که اگر به ان عمل کنیم می توان گفت توانسته ایم این هفته را گرامی داشته ایم.

سردار خضرایی در با بیان برنامه های هفته دفاع مقدس در باغ موزه گفت: برنامه 10 روزه ای را در باغ موزه تدارک دیده ایم. نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در اولین سال برپایی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهر اصفهان و سال و دوم و سوم آن در شهرهای مشهد و شیراز برگزار شد. چهارمین سال برپایی این نمایشگاه با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سپاه پاسداران در مصلی تهران برگزار شد و امسال نیز با درخواست سپاه پاسدارن وبا توجه به موفقیت برگزاری نمایشگاه قرآن کریم نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در باغ موزه برگزار می شود.

وی محتوایی نمایشگاه ملی کتاب را با باغ موزه مرتب دانسته و افزود: با انجام هماهنگی قرار است تا در پنجشنبه سوم مهرماه همزمان با احتزاز بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه ساعت 9 صبح با حضور مسئولین برگزار شود.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به رشد 10 درصدی ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه بیان داشت: 40 ناشر دولتی، 95 ناشر خصوصی و در مجموع  135 ناشر در نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد 57 ناشر از شهرستان ها و 78 ناشر از استان تهران هستند که 6 هزار عنوان کتاب را عرضه می کنند که این تعداد کتاب نسبت به سال گذشته 12 درصدی برخوردار است.

سردار خضرایی با اعلام حضور 2 هزار عنوان کتاب در بخش بین الملل نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: اینب خش نمایشگاه کتاب های گروههای مقاومت و گروه های جهادی را شامل می شود که 800 عنوان از این کتاب ها در قالب روایت و عکس از جنگ اسرائیل علیه حماس است. این گروه ها از موسسه رسالات معاونت فرهنگی حزب الله لبنان، حماس، گروه های جهادی افغانستان و بحرین کتاب های خود را عرضه می کنند. همچنین رسانه های دیجیتال و کودک و نوجوان از دیگر بخش های این نمایشگاه است. در قسمت جنبی نیز رونمایی کتاب و نقد و بررسی کتاب های دفاع مقدس برگزار می شود که در کل 35 برنامه برای نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس پیش بینی شده است.

وی مهمترین بخش نمایشگاه را بخش کتاب های تقریظی مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: این کتاب ها در غرفه ای ارائه می شود که خریداران می توانند کتاب را دستخط ناشر و صاحب اثر تهیه نمایند. این بخش 43 عنوان کتاب را شامل می شود که احتما یک یا دو عنوان کتاب دیگر به این مجموعه اضافه می شود.همچنین 20 درصد تخفیف با ارائه بن الکتریکی، 20 درصد تخفیف از سوی فروشندگان و جمعا 40 درصد تخفیف خرید کتاب برای علاقه مندان پیش بینی شده است. نمایشگاه از سوم تا 9 تیرماه از ساعت 9 صبح الی 8 شب میزبان کتاب دوستان خواهد بود.

مشاور شهردار تهران از باغ موزه به عنوان متولی اصلی برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس یاد کرد و افزود: سازمان های بنیاد حفظ آثار و بسیج به عنوان متولی اصلی و شهرداری تهرا و وزارت ارشاد یاری دهنده در برگزاری نمایشگاه با ما همکاری کردند.

وی با پیش بینی 20 برنامهبه مناسبت هفته دفاع مقدس در باغ موزه غبارروبی شهدای مدفون در جوار باغ موزه را اولین برنامه معرفی کرد و عنوان داشت: افتتاح نمایشگاه کتاب با 35 برنامه جانبی دومین برنامه و برگزاری جشن حماسه و پیروزی به مدت 5 شب در کنار دریاچه هوالعظیم باغ موزه از ساعت 8 تا 10 شب با اجرای مراسم مختلف فرهنگی را دیگر برنامه های باغ موزه دانست.

سردار خضرایی از اجرای نورافشانی در شب عملیات ثامن را به عنوان چهارمین برنامه و ذکر مصبت  مداحی ره به عنوان پنجمین برنامه هفته دفاع مقدس در باغ موزه دانست و بیان کرد: رونمایی از آثار هنری نقاشی، آبرنگ و سیاه قلم در گالری های اروند، کارون و فکه را حضور صاحبان اثر و برگزرای نمایشگاه دستاوردهای هسته ای را به عنوان برنامه های دیگر معرفی کرد.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس در پایان با جمع بندی مراسم پیش بینی شده عنوان کرد: رونمایی از کتاب فرهنگنامه شهدای شهر تهران با همکاری بسیج شهرداری، دومین همایش سلحشوران اقتصادی، تجلیل از فرزندان پسر شاهد با عنوان "مهر ماندگار"، تقدیر از همسران آزادگان و جانبازان اعصاب و روان، برگزاری یادواره شهدای ارتش با عنوان  کهنه سربازان و گرامیداشت شهیدان آبشناسان، فلاحی و فکوری، تقدیر از ایثارگران مناطق  مختلف شهرداری تهران، تقدیر از ایثارگران سازمان میادین میوه و تره بار، برگزاری یادواره شهدای اقلیت های مذهبی، گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس و مهندسین از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها