فرمانده سپاه استان تهران در نشست خبری اعلام کرد

اجرای بیش از 350 برنامه در استان تهران به‌مناسبت هفته دفاع مقدس

سپاه استان تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس بیش از 350 برنامه محوری را برای اجرا درشهرستان‌های استان تهران پیش‌بینی کرده است.
کد خبر: ۲۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶ - 21September 2014

اجرای بیش از 350 برنامه در استان تهران به‌مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «علی نصیری» فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامههای هفته دفاع شهرستانهای استان تهران گفت: امروز مقاومتی که در تمامی منطقه شکل گرفته به تأسی از حماسهآفرینیهای رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع مقدس است؛ رزمندگانی که با دست خالی نشان دادند میتوانند مقابل صدام و پشتیبانان شرق و غرب آن ایستادگی کرده و به پیروزی هم برسند.

* برپایی 50 نمایشگاه دفاع مقدس

وی در ادامه با اشاره به برنامههای پیشبینی شده برای هفته دفاع مقدس بیان داشت: در روز دوم مهرماه رژه موتوری بسیجیان شهرری از میدان نماز تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار و در تمامی شهرستانهای تابعه سپاه سیدالشهدا 15 نمایشگاه با موضوع دفاع مقدس برپا میشود. علاوه بر این در تمامی بخشهای شهرستانهای استان تهران نیز نمایشگاههایی برگزار میشود که در مجموع میتوان گفت 50 نمایشگاه دفاع مقدس در بخشها و شهرستانهای استان تهران برپا خواهد شد.

سردار نصیری با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از سربازان نمونه سپاه سیدالشهدا ادامه داد: در روز اول مهر همزمان با بازگشایی مدارس، در تمامی مدارس شهرستانهای تابعه استان تهران زنگ مقاومت به صدا در میآید و راویان نیز در مدارس راهنمایی و دبیرستان حضور یافته و به روایتگری میپردازند.

برگزاری بیش از 50 یادواره شهدا

وی با اظهار این مطلب که مخاطبین برنامهها نسل امروز هستند، یادآور شد: برگزاری بیش از 50 یادواره شهدا، دیدار از خانواده شهدا و جانبازان و تجلیل از آزادگان با حضور ائمه جمعه و فرمانداران، عیادت از جانبازان بستری در آسایشگاهها و غبارروبی مزار شهدا بخشهایی از برنامههای پیشبینی شده هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه استان تهران برگزاری مراسم تجلیل از اسوههای ایثار و مادران شهدا توسط بسیج جامعه زنان را یکی دیگر از برنامههای پیشبینی شده برای هفته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: اعزام گروههای جهادی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان تهران جهت معاینه و درمان رایگان مردم محروم در شهرستانهای قرچک، دماوند، فیروزکوه، ملارد و شهر قدس؛ برگزاری تورهای ایست و بازرسی بهمنظور پذیرایی و اهدای گل به عموم مردم؛ سخنرانی فرماندهان دفاع مقدس پیش از نماز جمعه (در شهرستان ری سردار عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه بهعنوان سخنران پیش از خطبههای نماز جمعه به ایراد سخن میپردازد) تعداد دیگری از برنامههای پیشبینی شده برای این هفته است.

* اجرای رزمایش مردان آسمانی

وی با اشاره به برگزاری رزمایش مردان آسمانی شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: بخش دیگری از برنامههای پیشبینی شده برای این هفته عبارتند از پیادهروی خانوادگی بازدید از باغموزه دفاع مقدس که (تاکنون 5 هزار نفر از اعضای حلقههای صالحین و دانشآموزان بازدید داشتهاند) اجرای جشنواره تئاتر دفاع مقدس، تجلیل از 150 نفر از بسیجیان نمونه و برنامه شبی با شهدا بهمنظور خاطرهگویی از دفاع مقدس در 14 نقطه شهرستانهای استان تهران.

سردار نصیری در خصوص فعالیتهای سپاه استان تهران در مبارزه با فرهنگ استفاده از ماهواره گفت: رویکرد جدی سازمان بسیج در حوزه آشنایی مردم با معضلات استفاده از برنامههای ماهوارهای، "طرح دجالواره" را به مرحله اجرا گذاشته است، که در جریان آن روشنگری در خصوص پیامدهای استفاده از برنامههای ماهوارهای، تاکنون 800 خانواده بهصورت داوطلبانه گیرندههای ماهوارهای خود را تحویل دادهاند و ما هم بهمنظور تجلیل از این خانوادهها در قبال تحویل هر گیرنده ماهوارهای یک دستگاه گیرنده دیجیتال هدیه دادهایم.

* افتتاح 14 سوله ورزشی و آغاز احداث 48 سوله دیگر

وی در بخش دیگری از سخنان خود افتتاح 14 سوله ورزشی در آغاز به کار احداث 48 سوله دیگر نیز از برنامه هایی است که برای این هفته پیش بینی شده است.

سردار نصیری در خاتمه در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس با اشاره به اینکه سپاه سیدالشهدا(ع) در بهمن ماه میزبان جشنواره کشوری فیلم بسیج است، یادآور شد: در شهرستان پردیس رزمایش بیتالمقدس 2 به مدت 4 شب شبیهسازی و اجرا میشود. البته پیشبینی شده بهصورت چرخشی طی سالهای آینده در تمامی شهرستانهای استان تهران این رزمایش اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار