با حضور کارشناسان مرکز تاریخ جامع دانشنامه دفاع مقدس؛

اولین جلسه کارگاه آموزشی شیوه تشکیل پرونده علمی مداخل گیلان برگزار شد

اولين جلسه کارگاه آموزشی شیوه تشکیل پرونده علمی مداخل گیلان با حضور کارشناسان مرکز تاریخ جامع دانشنامه دفاع مقدس در گیلان برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ - 19April 2018

اولین جلسه کارگاه آموزشی شیوه تشکیل پرونده علمی مداخل گیلان برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از رشت، اولين جلسه کارگاه آموزشی شیوه تشکیل پرونده علمی مداخل گیلان با حضور قاضی مسئول هماهنگ كننده دانشنامه استان‌ها و خدادای و ذبيحی کارشناسان مركز دايرةالمعارف دفاع مقدس و اعضاء شورای علمی و برنامه ريزی دانشنامه دفاع مقدس استان در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار شد.

«رسول جلایی» مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان و مدیر دانشنامه با تأکید بر برگزاري جلسات متعدد دانشنامه در استان گفت: این جلسات که از سال 95 با هدف تدوین دانشنامه استاني در گروه‌های علمی شهدا و اشخاص، جغرافیاو نظامی، فرهنگی - اجتماعی و سیاسی استان برگزار شده تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: شوراي علمی در هر سه گروه مدخل یابی دانشنامه تاکنون مداخل گروه جغرافیا در 138 نقطه، مداخل گروه شهدا و اشخاص را در 348 نفر و فرهنگی اجتماعی و سیاسی را در 621 مورد تصویب کردند که اصلاحات مداخل طی شده مورد تصویب مرکز قرار گرفته است.

این مسئول مرحله دوم این پروژه علمی را تشکیل پرونده های علمی  دانست که این کار توسط مدیران گروه ها و محققین و پژوهشگران در حال انجام و و بررسی است.

جلایی، موسوی را مدیر علمی این کار معرفی کرده و افزود: پژوهشکده گیلان شناسی  دبیرخانه این کار را بر عهده دارد که پس از نشست‌های تخصصی هم اكنون محقیقن نيز به دنبال تكميل منابع و بانک اطلاعاتی مداخل احصاء شده هستند.

در ادامه قاضی به نقل از سردار باباخانی مسئول مرکز تاریخ جامع و دانش نامه دفاع مقدس خبر تدوين تاريخ جامع استان‌ها را به‌ عنوان پروژه جديد مركز دايرةالمعارف دفاع مقدس اعلام كرد و مسئول تهيه و تدوين اين كار را در استان‌ها به اداره كل حفظ آثار استان‌ها واگذار کرد که با توجه به ویژگی‌های تاريخ جامع استاني و دانشنامه استان‌ها اين دو مكمل يكديگر خواهند بود.

در پايان کارشناسان مرکز دایرةالمعارف به بيان ابهامات و اصلاحات مداخل پرداخته و اعضاء جلسه و محقیقن نيز پیشنهاداتی را در اين خصوص ارائه کردند.

در جلسه صبح نیز تصویب مداخل دانشنامه استانی دفاع مقدس با حضور کارشناسان مربوطه از مرکز تاریخ و دانشنامه دفاع مقدس و مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان و مدیر اعضای کمیته علمی و برنامه ریزی دانشنامه استانی در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار و مورد تصویب قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار