سرهنگ حجت الله ناصرپور:

دانشنامه دفاع مقدس یک موضوع فرهنگ ساز برای تربیت نسل جوان است

سرهنگ حجت الله ناصرپور با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس تنها یک کتاب نیست، گفت: دانشنامه دفاع مقدس موضوع فرهنگ ساز برای تربیت نسل جوان و انسجام انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۲۸۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ - 19April 2018

دانشنامه دفاع مقدس یک موضوع فرهنگ ساز برای تربیت نسل جوان استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، صبح امروز «سرهنگ حجت اله ناصرپور» در دومین جلسه شورای هماهنگی دانشنامه دفاع مقدس شهرستان کوهدشت که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار و مدیران دستگاه های دولتی برگزار شد، اظهار داشت: تا هنگامی که سایه ولایت روی اقدامات و فعالیت های مسئولین باشد، راه خدا ادامه دارد و کسانی که در این راه قدم بردارند خستگی ناپذیرند و مجاهدین فی سبیل الله در راه خدا هستند.

سرهنگ ناصرپور ضمن تقدیر از زحمات مسئولین این شهرستان در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاطر نشان کرد: شهرستان کوهدشت 550 شهید، 1400 جانباز و 63 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده است.

وی در اشاره به نقش دفاع مقدس در تامین امنیت ملی، تاکید داشت: دانشنامه دفاع مقدس موضوع یک فرهنگ ساز برای تربیت نسل جوان است که باعث بقا، پایداری و انسجام انقلاب اسلامی خواهد شد و که نتیجه آن تولید اقتدار و امنیت ملی است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در دی ماه 96 که فرمودند «ما جنگ را با آن همه سختی پشت سر گذاشتیم اکنون باید بهره معنوی جنگ را مردم ببرند، این بهره معنوی شدنی نیست مگر با پژوهش های میدانی و استخراج دانش ضمنی رزمندگان و دلاورمردانی که در این دوران جان خود را کف دست گذاشتند و از این مرز و بوم دفاع کردند».

وی ماموریت بنیاد را به چهار حوزه حفظ، نشر، ترویج و انتقال آثار دفاع مقدس تقسیم کرد و گفت: این چهار حوزه کارکرد اساسی و اصلی بنیاد در سطح کشور است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان گفت: بنیاد حفظ آثار یک جایگاه قانونی و مستقل دارد که به هیچ ارگان نظامی وابسته نیست و افرادی با اخلاص که روحیه خستگی ناپذیر و بسیجی دارند و به عبارتی مجاهدین نستوح در آن خدمت می کنند.

ناصرپور گفت: قبل از انقلاب سطح مدیریتی حاکم، مدیریت مادی گرایی لیبرالیسم بود که بر اساس سود و زیان بود و متاسفانه بعضی مدیران از آن پیروی می کنند این در حالی است که مدیران ما باید روحیه جهادی و مدیریت جهادی داشته باشند، مدیریت جهادی محصول تفکرات نظام جمهوری اسلامی است که قالب و ماهیت آن امضا شده با خون شهداست، مصداق آن عزیزانی که خونشان بی ریا به زمین ریخته شد و زمین ایران را با خونشان مطهر کردند.

وی با اشاره به تلاش های آمریکا، انگلستان و فرانسه برای یکسان سازی اذهان عمومی بیان کرد: آنها سعی می کنند ذهن مردم دنیا را با ابزارهایی همچون اینترنت به یک سمت و سو هدایت کنند تا فرهنگ لیبرالیسم خود را به دنیا غالب کنند و دنیا را به سمت فرهنگ مادی گرایی و لاابالی گری سوق دهد.

سرهنگ حجت اله ناصرپور در پایان با بیان اینکه بنیاد یک سازمان هویت ساز و انسجام بخش است که در همبستگی و پیوند ملی موثر است و محصول آن یک کار فرهنگی است، افزود: بنیاد در تلاش است تا این ارزش ها را که مایه افتخار و نشان دهنده ی فرهنگ غنی کشورمان است از نسل اول انقلاب به نسل های بعد منتقل کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار