امام جمعه شاهرود:

تبیین شعار سال وظیفه شرعی و ملی است/ مداحان پیش‌قدم شوند

حجت‌الاسلام «عباس امینی» با بیان اینکه مداحان در کنار ستایش‌گری اهل بیت (ع) وظیفه روشنگری مردم را نیز برعهده دارند، گفت: اطلاع‌رسانی و تبیین شعار سال وظیفه شرعی و ملی است.
کد خبر: ۲۸۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ - 21April 2018

تبیین شعار سال وظیفه شرعی و ملی است/ مداحان پیش قدم شوند

به گزارش  دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در دیدار با اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی استان سمنان، با بیان اینکه مداحان و مدیحه‌سرایان نقش به‌سزایی در اطلاع‌رسانی در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه دارند، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی شعار سال، وظیفه شرعی و ملی است که باید به آن نگاهی ویژه داشت.

وی افزود: هم وظیفه شرعی و هم وظیفه ملی ما است که پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مردم انتقال دهیم و با ایجاد تعصب مردم را به‌ کالای ایرانی و به‌خصوص کالای استانی و شهرستانی که زیرمجموعه فرمایشات ایشان است، ترغیب کنیم.

امام‌جمعه شاهرود گفت: این امر باعث می‌شود تا هم چرخه اقتصادی استان سمنان و منطقه به گردش درآید و هم تولیدکننده شاهرودی با جذب نیروی کار، برای پاسخ به تقاضای بازار و رفع مشکلات بیکاری اقدام کند، لذا درنهایت تمام جامعه از این امر منتفع می‌شوند.

دین‌داری مردم تقویت شود

حجت‌الاسلام امینی در ادامه در تبیین سه وظیفه اصلی مداحان گفت: دین‌داری مردم و تقویت باورهای دینی، توصیه به نماز و توصیه به اخلاق و استفاده از مضامینی که در شئون مداحان است، رسالت‌هایی بر دوش این قشر تأثیرگذار جامعه محسوب می‌شوند.

وی گفت: بعضاً دیده می‌شود که در بین بعضی از مداحان یک‌سو گرایی وجود دارد که متأسفانه این آفت مداحی است، لذا این قشر باید با روشنگری سیاسی و بصیرت‌افزایی جلوی این آفت را بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار