وصیت‌نامه پاسدار شهید محمود قندهاری/ عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید

پاسدار شهید «محمود قندهاری» در وصیت‌نامه خود آورده است: «ای خواهران عزیزم عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید و همیشه فاطمه‌وار و زینب‌گونه مبارزه کنید و پیام شهیدان راه خدا را به گوش جهانیان برسانید.»
کد خبر: ۲۸۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 22April 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «محمود قندهاری» در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۴۵ در شهر ری چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۱ دی ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تصاویر وصیت‌نامه پاسدار شهید «محمود قندهاری»

وصیت‌نامه پاسدار شهید محمود قندهاری/ عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید

وصیت‌نامه پاسدار شهید محمود قندهاری/ عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّـهُمَّ فَاقْبَلْ عُذْری وَارْحَمْ شِدَّهَ ضُرّی وَفُکَّنی مِنْ شَدِّ وَثاقی‌

ای خدای من عذر مرا بپذیر، و رحم کن بر این حال پریشانم و از بند سخت گناهانم رهائی بخش.

شهادت می‌دهم به یگانگی خدا و رسالت فرستندگان او که برای هدایت بشر مبعوث شدند و شهادت می‌دهم پس از مرگ در موعدی معین در پیشگاه خداوند و امامت حضرت علی (ع) و یازده فرزندش.

خدایا من یک بنده گنهکار بیش نیستم و حال آماده‌ام تا به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین (ع) لبیک گویم و خود را آماده جهاد و شهادت کنم و امیدوارم که خداوند این فیض عظیم را نصیبم گرداند، گرچه ارزش آن را ندارم.‌

ای مادر مهربان و عزیزم افتخار کن که پسرت در راه خدا و اسلام شهید شده است و اگر خواستی برایم گریه کنی برای امام حسین (ع) و هفتاد و دوتن از یاران با وفای او که در کربلای حسینی از جان خود گذشته‌اند گریه کن.

و‌ ای پدر ارجمندم، مرا حلال کن و با استقامت و شجاعت از اسلام و ولایت فقیه دفاع کن.

و‌ ای برادران عزیزم پیوسته در راه اعتلای اسلام عزیز کوشا باشید و تمام فرامین امام را به جان و دل پذیرا باشید که زمان، زمان حسین است.

و‌ ای خواهران عزیزم عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید و همیشه فاطمه وار و زینب گونه مبارزه کنید و پیام شهیدان راه خدا را به گوش جهانیان برسانید و فرزندانتان را چنان تربیت کنید که هر کدام مبارزی در راه خدا باشند و ادامه دهنده راه شهیدان.

و‌ ای امت مسلمان ترا به جان عزیزانتان علی وار بر همه دشمنان داخلی و خارجی اسلام و این انقلاب بخروشید و انقلاب را به سرتاسر گیتی برسانید، چون هم‌کنون ما پرچمدار اسلام هستیم و باید آن را همه‌گیر کنیم و فقط برای اسلام باید از جان ناقابلمان بگذریم و گرنه وای به حال ما اگر این انقلاب به انحراف کشیده شود.

پدرم، مادرم، برادرم، خواهرم، دوستانم، و‌ ای امت امام از شما خواستارم که راه تمام شهدای اسلام را که راه حسین (ع) است ادامه دهید تا پرچم اسلام در تمام دنیا برافراشته شود.

پروردگارا بر تو توکل کردیم و بسوی تو بازگشتیم که بازگشت همه بسوی توست.

خداوندا ما را دستخوش کافران قرار مده و ما را بیامرز همانا چیره و فرزانه‌ای.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

محمود قندهاری

۱۳۶۵/۹/۲۳»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار