شاعری در گفت‌و‌گو با دفاع پرس تاکید کرد؛

تلاش قوای سه‌گانه برای رفع بحران کم‌آبی

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد و توسعه کشور در گرو وجود منابع آبی است، گفت: سه قوه با هم باید برای رفع بحران کم‌آبی تلاش کنند.
کد خبر: ۲۸۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ - 24April 2018

/«علی محمد شاعری» رئیس کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم شهرستان‌های بهشر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به بحران کم‌آبی در کشور اظهار داشت: آب به‌عنوان مهم‌ترین عامل در جهت توسعه کشور، نقش اساسی در رونق بازار و افزایش تولیدات محصولات کشاورزی دارد؛ لذا کارشناسان و متخصصان در حوزه‌های توسعه کشور به‌شدت بر این باور هستند که روند کم‌آبی تهدیدات جدی را برای نیازهای شرب جامعه و محیط زیست به ارمغان می‌آورد.

شاعری با بیان اینکه اگر کشوری با مشکل کم‌آبی مواجه باشد، توسعه و پیشرفت در آن جامعه تحقق نخواهد داشت، افزود: بحران‌ کم‌آبی که امروز در برخی از مناطق کشور شاهد آن هستیم به خاطر ضعف مدیریت و وجود مدیرانی ناکارآمد در این حوزه است که با بهره‌برداری‌های غیر متعارف از منابع آبی باعث تشدید این مشکل شده‌اند.

این نماینده خانه ملت با اشاره به جدی گرفتن مشکل کم‌آبی در کشور خاطرنشان کرد: این وظیفه مردم و تمام مسوولان است که برای رفع چنین بحران‌های خطرناکی اقدام جدی کنند؛ لذا دولت و مسوولان اجرایی کشور تمام توجه خود را به نحوه مدیریت صحیح منابع آب معطوف و از تمام ظرفیت‌های موجود، از توان کارشناسی، مالی، و مدیریتی برای خروج از این بحران استفاده کنند.

شاعری نقش سه قوه در حل و فصل بحران کم‌آبی را مهم خواند و گفت: برنامه جامع مدیریت منابع آب باید توسط دولت هرچه زودتر تهیه و این برنامه در قالب لایحه فوریت‌دار به مجلس داده شود تا به قید فوریت در دستور کار نمایندگان قرار بگیرد.

شاعری بر این عقیده است که دولت باید الگوی کِشت را سازگار با شرایط کم‌آبی کشور تنظیم کند و استفاده از سامانه نوین آبیاری و سیستم هوشمند را در بخش کشاورزی، صنعت، محیط زیست و مصرف آب شرب به مرحله اجرا درآورد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار