نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جزئیات گزارش وزارت خارجه در خصوص برجام/ اقدامات خصمانه آمریکا مهم‌ترین چالش پیش روی برجام است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهمین گزارش وزارت امور خارجه در خصوص برجام در اختیار نمایندگان کمیسیون امنیت ملی پارلمان قرار گرفته است، گفت: اقدامات و رفتارهای خصمانه آمریکا مهم‌ترین چالش پیش روی برجام است.
کد خبر: ۲۸۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰ - 25April 2018

تشریح گزارش وزارت خارجه در خصوص برجام/ اقدامات و رفتارهای خصمانه آمریکا مهم‌ترین چالش پیش روی برجام است«سیدحسین نقوی‌حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه کشورمان مبنی بر روند اجرای قرارداد برجام به کمیسیون متبوعش تحویل داده شده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با بروز هرگونه اقدامات علیه کشورمان در جوامع بین‌المللی به دنبال راه چاره‌ای برای نقض برجام هستند.

این نماینده خانه ملت با اشاره به تلاش‌های تیم مذاکره کننده ایرانی در طول دوران عمر برجام افزود: در 27 فروردین‌ماه سال جاری نهمین گزارش سه ماهه عملکرد وزارت امور خارجه در خصوص این توافق بین‌المللی به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارجاع داده شد.

وی در ادامه افزود: آمریکا با عهدشکنی‌ها، بدعهدی‌ها و ادامه رفتار خصمانه خود علیه ملت ایران، با انتفاع ملت ایران از برجام مقابله می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات گزارش نهم وزارت امور خارجه در خصوص برجام تصریح کرد: این گزارش 13 صفحه و چهار فصل دارد. در فصل اول به موانع و چالش‌های اجرای برجام اشاره شده است که قطعا اقدامات و رفتارهای خصمانه آمریکا مهم‌ترین چالش پیش روی برجام است.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا مخالف هرگونه کارشکنی از سوی آمریکایی‌ها در قبال برجام هستند، گفت: در فصل دوم این گزارش، مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی مبنی بر تحقق مطالبات ملت ایران در اجرای برجام قید شده و در فصل سوم هم شامل آخرین تحولات و دستاوردهای دولت برای حل و فصل تحریم های ظالمانه مقامات آمریکایی و از بین بردن تمام موانع پیش روی ملت است.

نقوی حسینی با اشاره به فصل آخر گزارش وزارت امور خارجه در موضوع برجام افزود: آخرین تحولات و اقدامات در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان با هدف استفاده بهینه از حق فعالت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است.

به گزارش دفاع پرس، به منظور ارائه نظرها و پیشنهادات، نهمین گزارش وزارت امور خارجه در زمینه توافق بین‌المللی برجام در اختیار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار