خواهر شهید شیرودی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

منزل پدرم پایگاه پشتیبانی از جنگ بود/ پرچم ایثار به دست مادران شهدای مدافع حرم رسیده است

خواهر شهید شیرودی گفت: ۴۰ روز پس از شهادت برادرم، منزل ما پایگاه پشتیبانی از جنگ شد. کمک‌های پشت جبهه اعم از پاک کردن سبزی، دوختن لباس و... در منزل ما انجام می‌شد. مادرمان هم کمک‌های نقدی مردم را جمع‌آوری می‌کرد.
کد خبر: ۲۸۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ - 28April 2018

آسیه شیرودی خواهر شهید علی اکبر شیرودی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: برادرم فرسنگ‌ها دورتر از دیار خود به شهادت رسید. پس از شهادتش به همراه خانواده به محل سقوطش رفتم. زمانی که تکه‌های هلیکوپترش را دیدم، اشکم سرازیر شد. یکی از اهالی روستا به سمتمان آمد و گفت «از زمان شهادت این خلبان شجاع، اهالی روستا شب‌های جمعه برایش شمع روشن می‌کنند و فاتحه می‌خوانند». تا آن لحظه فکر می کردم که برادرم فقط می‌جنگید ولی وقتی که فهمیدم برادرم یار اهالی روستا بود و مردم نیز پس از شهادتش به یادش بودند، دلگرم شدم.

منزل پدرم پایگاه پشتیبانی از جنگ بود/ پرچم ایثار به دست مادر شهدای مدافع حرم رسیده است

خواهر شهید شیرودی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی درخواست کرد تا پیکر برادرم را در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به خاک بسپاریم اما پدرم نپذیرفت. پسرم در غربت جنگیده و به شهادت رسیده است، می‌خواهم که مزارش در وطن خودش باشد.

وی در خصوص فعالیت‌های مادرش پس از شهادت شهید شیرودی توضیح داد: ۴۰ روز پس از شهادت برادرم، منزل ما پایگاه پشتیبانی از جنگ شد. کمک‌های پشت جبهه اعم از پاک کردن سبزی، دوختن لباس و ... در منزل ما انجام می‌شد. مادرمان هم کمک‌های نقدی مردم را جمع‌آوری می‌کرد و شش ماه بعد از شهادت برادرم، مادرم خودش نیز همراه با کمک‌های مردمی، پشت جبهه می‌رفت تا حضورش باعث دلگرمی رزمندگان شود.

شیرودی با بیان اینکه مادر شهدای دفاع مقدس پرچم ایثار و ازخودگذشتی را به دست مادران نسل امروز داده‌اند، عنوان کرد: امروز مادران مدافعان حرم به تبعیت از مادران شهدای دوران دفاع مقدس، پرچم شهدا را به دوش می‌کشند و مسوولیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارند.

وی با اشاره به رشادت شهدای مدافع حرم، عنوان کرد: خبرنگاران خارجی از برادرم پرسیدند که آیا برای خاک چنین می‌جنگی؟ علی اکبر پاسخ داده بود: «هر کجا که اسلام در خطر باشد، برای دفاع خواهم رفت.» امروز جوانانی همچون شهید حججی، سخن برادرم را عملی کردند.

منزل پدرم پایگاه پشتیبانی از جنگ بود/ پرچم ایثار به دست مادر شهدای مدافع حرم رسیده است

خواهر شهید شیرودی با اشاره به انتشار فیلم برخورد گشت ارشاد با چند جوان نیز اظهار کرد: از روزی که خواب برادرم را دیدم که خطاب به من گفت: «از اوضاع جامعه امروز نگران هستم.»، تصمیم گرفتم در مساجد و اجتماع‌ها به موضوع حجاب و مسائل روز بپردازم. طبق بیانات رهبر معظم انقلاب بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویتی و فرهنگیِ خود را به دنیا صادر می‌کنند، از این رو ما به عنوان خانواده شهدا باید به دور از خشونت، به تبیین اثرات مثبت حفظ حجاب در جامعه بپردازیم.

وی افزود: شهید شیرودی نیز همچون دیگر شهدا در وصیت‌نامه‌اش در خصوص حفظ حجاب توصیه کرده است. خانواده شهدا نمی‌توانند به توصیه شهدا عمل نکنند و در مقابل ناهنجاری‌ها سکوت کنند. زمانی که مسوولین و خانواده شهدا با جوانان در این خصوص صحبت می‌کنند، متاسفانه برخی با پرخاشگری پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار