معاون ادبی و هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

۱۱۵ اثر از استان مرکزی به جشنواره ملی «فانوس» ارسال شد

«داود کرمی» از ارسال ۱۱۵ اثر از هنرمندان استان مرکزی در ۱۴ رشته هنری به دومین جشنواره ملی «فانوس» خبر داد.
کد خبر: ۲۸۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ - 28April 2018

۱۱۵ اثر از استان مرکزی به جشنواره ملی «فانوس» ارسال شد«داود کرمی‌» در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با اشاره به استقبال گسترده هنرمندان استان مرکزی از دومین جشنواره ملی «فانوس»، اظهار داشت: ۴۰ هنرمند از سطح استان مرکزی با ارسال آثار خود، در این جشنواره که برای دومین بار برگزار می‌شود، مشارکت کردند.

وی افزود: در واقع این جشنواره سعی دارد اهدافی نظیر گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تبدیل دانش ضمنی دفاع مقدس به دانش تصریحی با قابلیت ارائه در قالب‌های مختلف هنری، تشویق و ترغیب استان‌ها در جهت تولید آثار برتر با موضوعات استانی و الگو‌های بومی هنر دفاع مقدس، ارائه آثار فاخر هنری در قالب جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی به منظور نشر فرهنگ دفاع مقدس، ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان و فرهیختگان رشته‌های مختلف هنری را به دنبال داشته باشد.

معاون ادبی و هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: این جشنواره سال گذشته برای نخستین‌بار به میزبانی شهر «ساری» برگزار شد که خوشبختانه هنرمندان استان مرکزی نیز توانستند با حضور خود رتبه سوم را در بخش‌های عکس، مجسمه، ترانه و نمایش صحنه‌ای از آن خود کند و در مجموع فعالیت‌های هنری مربوط به دفاع مقدس نیز موفق به کسب رتبه سوم شد.

کرمی با اشاره به موضوعات این جشنواره گفت: معرفی اسوه‌ها و الگو‌های عملی و نماد‌های ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان، کاربرد هنر در دفاع مقدس از دریچه نگاه فیلم و تئاتر دفاع مقدس و معرفی نقش اقشار مردم به ویژه جوانان و بانوان در دفاع مقدس از جمله موضوعاتی هستند که هنرمندان انقلابی و ارزشی می‌توانند با بهره‌مندی از ابزار هنر، آن را به مخاطب خود منتقل کنند.

وی ادامه داد: در دومین سال برگزاری این جشنواره ملی نیز ۴۰ هنرمند از سراسر استان مرکزی ۱۱۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

معاون ادبی و هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به تفکیک آثار ارسالی، گفت: از میان ۱۱۵ اثر ارسالی، ۵۵ اثر در حوزه عکس، هفت اثر نقاشی، ۲ اثر فتوکلیپ، ۹ اثر پوستر، ۲ اثر گرافیک، هشت اثر کاریکاتور،یک اثر از هنر‌های سنتی و نگارگری، ۹ اثر فیلم، چهار اثر فیلم‌نامه، سه اثر نمایش صحنه‌ای، چهار اثر نمایش نامه، پنج اثر نمایش رادیویی، چهار اثر موسیقی دفاع مقدس وطنی و استکبارستیزی و ۲ اثر سرود به دبیرخانه ارسال شد.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه این جشنواره در مرداد‌ماه امسال به میزبانی منطقه آزاد «ارس» برگزار می‌شود و هنرمندان برگزیده تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار