نشر «اشراق حکمت» منتشر کرد؛

تازه‌ترین اثر علامه حسن‌زاده آملی در نمایشگاه کتاب

کتاب «شرح مصباح الانس» درس‌گفتارهای علامه حسن‌زاده آملی با موضوع عرفان منتشر شد.
کد خبر: ۲۸۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ - 28April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، کتاب «شرح مصباح الانس» اثر علامه حسن‌زاده آملی از سوی نشر اشراق حکمت منتشر شد.

کتاب «شرح مصباح الانس» در چهار فصل تدوین شده است. در فصل اول به «تقسیم علوم شرعیه» پرداخته شده است. همچنین «سبب اختلاف امم» عنوان فصل دوم این کتاب است. «ادله ناکارآمدی برهان» و «موضوع و مبادی علم عرفان» عناوین فصل‌های سوم و چهارم این کتاب است.

عرفان اسلامی یکی از معتبرترین دانش‌های جهان اسلام است. بن‌مایه‌های این دانش در متون دینی به ویژه فرمایشات امیرالمؤمنین (ع) وجود دارد. در زمانه‌ای که بسیاری عرفان‌های ساختگی برای پرکردن خلأ محبت و معنویت‌جویی انسان‌ها فعال شده‌اند، تکیه بر عرفان اصیل، آن هم با استفاده از گفتار و نوشتار عالمان بزرگ، اقدامی ضروری است.

کتاب حاضر حاصل درس ‌گفتار علامه حسن‌زاده آملی است. علامه حسن‌زاده با تکیه بر قرآن و روایات، مفاهیم عرفانی را تبیین و تشریح می‌کند. این امر ضمن نشان دادن اصالت مفاهیم عرفانی، جایی برای گفت‌وگو درباره منشأ عرفان باقی نمی‌گذارد. زبان ساده به کار رفته در کتاب، این امکان را فراهم می‌آورد تا عموم علاقه‌مندان به عرفان اصیل اسلامی از این دانش بهره جویند.

نشر اشراق حکمت در آستانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب «شرح مصباح‌الانس» را که محمدحسن نائیجی آن را تدوین کرده در 728 صفحه روانه بازار کتاب کرده است.

منبع:‌ فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار