نخل قامتان آهنین بافق(1)؛

انتخاب من با چشمی باز و قلبی روشن بوده است.

سردار شهید حاج محمود اکبریان از شهدای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق در فرازی از وصیت نامه خود آورده است: « راهی را که من انتخاب کرده ام با چشمی باز و قلبی روشن بوده و شما می خواهم امام امت و اسلام را تنها نگذارید.»
کد خبر: ۲۸۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ - 29April 2018

انتخاب من با چشمی باز و قلبی روشن بوده است.

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، در دوران دفاع مقدس رزمندگان و فرماندهانی که نقش اصلی را در جبهه‌ها ایفا می‌کردند، از همه قشری بودند؛ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق نیز شهدایی را تقدیم میهن اسلامی مان نموده است. که سردار شهید حاج محمود اکبریان  نیز از این دست شهدا می باشد.

وی در سال 1330، در خانواده ای کشاورز، مومن و مذهبی در بافق به دنبا آمد. چند سال به تحصیل پرداخت اما به خاطر گرفتاری و مشکلات زندگی نتوانست ادامه تحصیل دهد. پس از خدمت سربازی در ذوب آهن بافق مشغول کار شد. وی نسبت فامیلی نزدیکی با آیت الله شیخ محمد تقی بافق داشت و همه خصوصیاتشش از جمله روحیه قوی، بی باکی و طرفداری از مظلومان را از ایشان به ازث برده بود. به گونه ای که در زمان انقلاب، جهت پیشبرد نهضت اسلامی، زندگی و سرمایه اش را وقف نهضت کرده بود.

پس از پیروزی انقلاب، جزء اولین کسانی بود که کمیته انقلاب اسلامی را در بافق تشکیل داد. چند ماه پس از انقلاب ازدواج کرد و در پی نا آرامی های کردستان، جهت سرکوبی ضد انقلابیون راهی آن منطقه شد. پس از بازگشت از منطقه کردستان، با همکاری دوستان، بسیج شهرستان بافق را راه اندازی نمود و به آموزش فنون نظامی پرداخت.

ایشان مدت پنج ماه حفاظت از بیت امام (ره) را نیز برعهده داشت؛ همزمان با دنیا آمدن اولین فرزندش عازم مناطق غرب کشور شد.

سرانجام در روز 27 آذر ماه 1367 مصادف با اربعین حسینی در جبهه گیلانغرب به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرازی از وصیت نامه این شهید

راهی را که من انتخاب کرده ام با چشمی باز و قلبی روشن بوده و از شما می خواهم امام امت و اسلام را تنها نگذارید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها