نخل قامتان آهنین بافق(4)؛

با وحدت در راه اهداف جمهوری اسلامی گام بردارید

بسیجی شهید حسن کماندار از شهدای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق در فرازی از وصیت نامه خود آورده است: همیشه در خط امام و اسلام حرکت کنید که خط امام، همان خط قرآن و خداوند است. به راه پاک روح الله ایمان داشته باشید و با وحدت بیشتر در راه اهداف جمهوری اسلامی پیش بروید.
کد خبر: ۲۸۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴ - 30April 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، در دوران دفاع مقدس رزمندگان و فرماندهانی که نقش اصلی را در جبهه‌ها ایفا می‌کردند، از همه قشری بودند؛ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق نیز شهدایی را تقدیم میهن اسلامی مان نموده است. که بسیجی شهید حسن کماندار نیز از این دست شهدا می باشد.

در سال 1332 در روستای مبارکه، از توابع شهرستان بافق، در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را در زادگاهش به پایان رسانید ولی به دلیل نا مناسب بودن وضعیت اقتصادی خانواده، به ناچار درس را رها کرد و برای امرار معاش، در کنار پدر به کار کشاورزش مشغول شد.

انسانی با عاطفه و خوش قلب بود؛ زمانی که انقلاب اوج گرفت وی به همراه خیل عظیم امت خدا جو در راهپیمایی ها شرکت فعال داشت. در سن بیست سالگی ازدواج کرد که حاصل آن سه فرزند دختر می باشد. پس از پیروزی انقلاب، به عنوان عضو فعال پایگاه مقاومت شهید چمران روستای مبارکه فعالیت داشت. با شروع جنگ تحمیلی، در سال 1361 به صورت داوطلب عازم جبهه شد و در عملیات والفجر مقدماتی شرکت نمود و در همان عملیات در تاریخ 21 بهمن ماه 1361 در منطقه فکه به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش پس از گذشت سالها شناسایی و به زادگاهش بازگردانده شد.

فرازی از وصیت نامه این شهید

«همیشه در خط امام و اسلام حرکت کنید که خط امام، همان خط قرآن و خداوند است. به راه پاک روح الله ایمان داشته باشید و با وحدت بیشتر در راه اهداف جمهوری اسلامی پیش بروید.»

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار