رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

بیش از 19 هزار اثر ادبیاتی دفاع مقدس در کشور وجود دارد/ فعالیت 3 هزار استاد دفاع مقدس در دانشگاه‌ها

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: ما 19 هزار اثر ادبیاتی دفاع مقدس در کشور داریم و باید در حوزه‌های رمان، شعر، داستان و پژوهش تلاش بیشتری صورت پذیرد.
کد خبر: ۲۸۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ - 01May 2018

ما در کشور بیش از 19 هزار اثر ادبیاتی دفاع مقدس داریم/ فعالیت 3 هزار استاد دفاع مقدس در دانشگاه هابه گزارش دفاع پرس از بندرعباس، امیر سرتیپ دوم ستاد «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در نشست تخصصی اساتید درس دفاع مقدس در جزیره هرمز ضمن گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: اگر امروز دانشجویان دانشگاه هرمز به راحتی و با امنیت کامل می توانند تحصیل کنند به واسطه زحمات شما دلاورمردان خلیج فارس در دوران دفاع مقدس است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به دیدار سال گذشته با مقام معظم رهبری و نامیدن دفاع مقدس به عنوان یک ثروت ملی توسط ایشان عنوان کرد: دفاع مقدس متعلق به قشر خاصی نیست زیرا همه برای آن زحمت کشیدند و تلاش کردند و من ترویج دفاع مقدس را با داستان های آن شروع می کنم.

گرامی تأکید کرد: دفاع مقدس مملو از جریان های تخصصی ادبیاتی و حوزه‌های فرهنگی اجتماعی است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سازمانی به نام سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس دارد که وظیفه سنگینی در حوز‌ه‌های ادبی و تاریخ دفاع مقدس دارد.

این مسئول با تشکر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد در حوزه دفاع مقدس رتبه برتر را دارد و آن را می‌توان از میزان دانشجوها و اساتید درس دفاع مقدس مشاهده کرد.

وی ادامه داد: ما در کشور بالغ بر 400 هزار دانشجو و بیش از 3 هزار استاد دفاع مقدس داریم و برای تدریس این درس در حوزه‌های علمیه نیز هماهنگی لازم صورت گرفته است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سال گذشته جایزه ادبی کتاب دفاع مقدس را در بهمن ماه برگزار کردیم و نزدیک به 2 هزار اثر توسط یکصد داور بررسی شد.

گرامی با اشاره به مراکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور بیان داشت: ما در کشور 14 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس داریم و در سال جاری نیز 6 مرکز دیگر به بهره برداری خواهد رسید و این مراکز باید محل رجوع اساتید و پژوهشگران دفاع مقدس باشد.

وی به نقل قول از سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر در دیدار با مقام معظم رهبری گفت: سردار کارگر در دیدار با فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد که ما در این 5 سال به اندازه 20 سال کار کردیم و هنوز به اندازه 50 سال دیگر کار داریم.

این مسئول متذکر شد: ما 19 هزار اثر ادبیاتی دفاع مقدس در کشور داریم و باید در حوزه های رمان، شعر، داستان و پژوهش تلاش بیشتری صورت پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار