مسئول سازمان بسیج فرهنگیان همدان:

تکریم مقام معلم از وظایف اصلی بسیج فرهنگیان است

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان همدان با بیان اینکه وظیفه اصلی بسیج فرهنگیان حفظ دستاورد‌های نظام است، گفت: معلم از دستاورد‌های نظام است و به همین جهت تکریم معلمان را وظیفه خود می‌دانیم.
کد خبر: ۲۸۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ - 01May 2018

تکریم از مقام معلم از وظایف اصلی مجموعه بسیج فرهنگیان استبه گزارش دفاع پرس از همدان، «مرتضی سیاهوشی» مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرارسیدن هفته معلم و با اشاره به جایگاه و منزلت شغل معلمی اظهار داشت: احترام به معلم احترام به علم بوده و امروز همه باید تکریم معلمان را در فضای فرهنگی جامعه و اذهان عمومی بیش از پیش تشدید کنیم.

وی به اثرات بزرگداشت و تکریم مقام معلم در جامعه اشاره کرد و افزود: جایگاه تعلیم و تربیت در اسلام بسیار ارزشمند بوده و در منطق اسلام مسئله تعلیم و تربیت به معنای زندگی بخشیدن به فرد و جامعه است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان همدان همچنین با تاکید بر اینکه باید نگاه به معلم نگاه اسلامی باشد یادآور شد: منزلت معلمی به معنای تاثیرگذاری در روند تاریخی و مرزبندی فرهنگ یک ملت است.

سیاهوشی وظیفه اصلی و خطیر معلمان را آماده کردن زمینه ظهور دانست و بیان داشت: تربیت فرزندان و آینده سازان ایران اسلامی از وظایف اصلی معلمان است که اگر این اتفاق افتاد همه کسانی که از مواهب جامعه برخوردار هستند خود را مدیون معلم می‌دانند و این برای معلم احساس شرف، کرامت و حرمت به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی بسیج فرهنگیان حفظ دستاورد‌های نظام است گفت: ما معلم را از دستاورد‌های نظام دانسته و به همین جهت تکریم اساتید و معلمان را وظیفه خود می‌دانیم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان با اشاره به اینکه بسیج فرهنگیان با مجموعه کانون‌های زیر مجموعه در سراسر استان سالانه برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند عنوان کرد: بسیج فرهنگیان توانسته بیش از نیمی از جامعه فرهنگیان را به عضویت بسیج در آورد.

وی به برنامه‌های اجرایی سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان اشاره کرد و گفت: برگزاری حلقه های صالحین در سه سطح مربیان و سرگروه‌ها، اجرای همایش‌ها و برنامه‌های مختلف علمی، پژوهشی نظیر سند تحول بنیادین، مسابقات تیراندازی و مقاله نویسی، باز تدوین کتب درسی دوره آموزشی معلم امت ساز، برنامه‌های مختلف فرهنگی، برگزاری مجمع سالانه قشر فرهنگیان و برگزاری شورا‌های مختلف از جمله فعالیت‌های این سازمان در استان است.

سیاهوشی از اجرای ۴۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج فرهنگیان در همدان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با هدف تکریم مقام معلم و ترویج اندیشه استاد شهید «مرتضی مطهری» برگزار می‌شود.

صدور بیانیه، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و عطر افشانی مزار مطهر شهدا را از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته دانست و عنوان کرد: حضور در نماز جمعه، دیدار با رهبر معظم انقلاب، نواختن زنگ سپاس معلم، تقدیر از ۷۰ معلم نمونه، اجرای برنامه دست دوستی، راه اندازی بازارچه‌های حمایت از تولید داخلی در تعدادی از مدارس، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات مختلف از دیگر برنامه‌های اجرایی طی این هفته به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار