با حضور دانشجویان، اساتید و خانواده‌های شهدا؛

یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قزوین رونمایی شد

مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با حضور دانشجویان اساتید و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ - 01May 2018

برگزاری آئین رونمایی از حرم شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قزوین

به گزارش دفاع پرس از قزوین، در آستانه سالروز ولادت حضرت مهدی (عج)، آئین رونمایی از حرم مطهر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس، با حضور اساتید، دانشجویان و خانواده معظم شهدا در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

در این مراسم «مهدی طاهرخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در سخنانی اظهار داشت: به‌نوبه‌ خود از تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین به‌ویژه «منوچهر مهرام» ریاست دانشگاه و همچنین  «علی‌اکبر زینالو» ریاست سابق دانشگاه به جهت پیگیری‌های تدفین و احداث یادمان شهدای گمنام تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر پیکرهای مطهر ۷۲ شهید گمنام در ۳۲ نقطه از استان قزوین تشییع و تدفین شده‌اند که یادمان بیش از ۸۰ درصد این نقاط احداث شده و باقی آن نیز در دست طراحی و اجرا است.

در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان (عج)، اظهار داشت: این یادمان، یادآور تعهد و تکالیفی است که ما باید نسبت به شهدا و آنان که رفته‌اند، داشته باشیم.

وی افزود: امروز عده‌ای در فضای مجازی مدعی میهن‌پرستی هستند، ولی باید از آن‌ها پرسیده شود؛ کسی که در زمان نیاز به دفاع، کشور را ترک می‌کند، او بیشتر میهن‌پرست است یا آدم‌هایی که بدون سر و صدا ایستاده‌اند و جان‌شان را که بهترین داشته آنان بود، اهدا کردند؟ کسانی که ادعای دوست داشتن کشور را داشتند، آنانی بودند که از مرز‌ها دفاع کردند. آن زمان کسانی این مرزداران را مورد تمسخر قرار دادند.

مهرام در بخش دیگری از سخنان خود به دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آن بسیجی که با فتح سنگر دشمن، پرچم اسلام و ایران را در محل فتح شده برافراشت، آن مدافع اصلی و صادق کشور است.

خاطرنشان می‌شود، پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام، اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۳ در دانشگاه علوم پزشکی قزوین تشییع و تدفین شدند.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار